کد خبر: 1170 زمان انتشار: 23:16:49 - 1399/10/22
«شانزه‌لیزه» باغ می‌شود

شهردار پاریس اعلام کرد قصد دارد خیابان «شانزه‌لیزه» را به یک «باغ شگفت‌آور» تبدیل کند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  و به نقل از گاردین، شهردار پاریس از پروژه ۲۵۰ میلیون یورویی تبدیل «شانزه‌لیزه» مشهورترین‌ترین خیابان پایتخت فرانسه به یک باغ خبر داد و اعلام کرد این پروژه تا قبل از میزبانی فرانسه برای المپیک تابستانی ۲۰۲۴  اجرا نخواهد شد.

«آن هادالگو» اعلام کرد به موجب این پروژه که ایده آن نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ مطرح شده است خیابان ۱.۹ کیلومتری «شانزه‌لیزه» به یک «باغ شگفت‌آور» تبدیل خواهد شد.

کمیته «شانزه‌لیزه» از سال ۲۰۱۸ به دنبال ایجاد تغییراتی در این نقطه از پاریس بوده است.

این کمیته با استقبال از تصمیم شهردار پاریس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « این خیابان افسانه‌ای  در طول ۳۰ سال گذشته جلال و شکوهش را از دست داده بود. این خیابان سال‌هاست که مورد توجه پاریسی‌ها نیست و تاکنون بحران‌های پیاپی همچون جنبش جلیقه‌زردها، بحران‌های اقتصادی و بهداشتی را تجربه کرده است.»

مدیر این کمیته در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود: «اغلب از «شانزه‌لیزه» به عنوان زیباترین خیابان جهان یاد می‌شود اما ما که در این‌جا کار می‌کنیم درباره این موضوع شک داریم.»

به نیمه رساندن فضای عبور و مرور وسایل نقلیه، تبدیل کردن جاده‌ها به پیاده‌رو و فضای سبز و ایجاد تونل‌های درختی برای بهبود بخشیدن به کیفیت هوای شهر از جمله ایده‌های مطرح‌شده برای تغییر «شانزه‌لیزه» است.

منبع:ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.