کد خبر: 1244 زمان انتشار: 21:42:50 - 1399/11/25
طراحی و اجرای بی نظیر ستون‌ با مدل‌سازی پارامتریک در بانکوک

یکی از رستوران‌های شهر بانکوک تایلند با استفاده از ستون‌های دیدنی چوبی طراحی شده که برای ساخت این ستون‌ها از فناوری مدل‌سازی دیجیتال پارامتریک همراه با دانش توسعه کاربردی صنایع دستی و سنتی استفاده شده است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از اسکان، در تایلند یک نوع چوب از گیاهان بومی شهر بانکوک ساخته شده که کاملا به بافت سنتی این کشور مربوط می‌شود و برای بافت انواع صنایع دستی بانکوک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب که یک ماده تجدیدپذیر است، کاملا سازگار با محیط‌زیست بوده و برای پاکسازی محیط اطراف خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حال برای کاربرد فراتر در پروژه‌های ساخت و ساز، از یک فناوری دیجیتالی به نام مدل‌سازی پارامتریک استفاده شده که درنهایت این ستونه‌های خیزان و جذاب را تشکیل داده است. این ستون‌ها با الهام گرفتن از ریزش و چرخش آب در یک لیوان طراحی شده‌اند که در این رستوران تایلندی به درستی نمایان شده‌اند.


 


 


 


همچنین این طرح، هدف تلفیق فناوری روز با صنایع دستی و بافت سنتی را نیز دنبال می‌کند تا بتواند یک پروژه مفهومی خاص و منحصربه‌فردی را به نمایش درآورد. با استفاده از یک نرم‌افزار تخصصی برای اجرا این مدل‌سازی پارامتریک، طراح توانسته ستون‌ها را به خوبی و با پیچش و انعطاف بی‌نظیری بسازد تا این ستون‌ها بتوانند جذابیت بصری رستوران را تا چندین برابر افزایش دهند و از هر زاویه‎‌ای به شکلی متفاوت دیده شوند.


 


 


 


 


 


 


 

 
 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.