کد خبر: 1396 زمان انتشار: 19:20:41 - 1400/02/17
آپارتمان مخفی معمار برج ایفل در بالای برج

برج ایفل که بیش از 130 سال در پاریس قرار دارد، به نمادی فرهنگی از شهر نور تبدیل شده است؛ اما شاید تعداد کمی از مردم بدانند که گوستاو ایفل، معمار و طراح این برج، یک آپارتمان مخفی و شخصی در بالای این برج داشته است.

بازدیدکنندگان از سراسر جهان سفر می‌کنند تا نگاهی اجمالی به برج مشبک آهنی داشته باشند و تا نوک گلبرگ بلند آن صعود کنندکه بتوانند در ارتفاع بیش از 1000 فوت آن بایستند. دلایل زیادی برای شیفتگی این ساختار جذاب و دیدنی وجود دارد، از منظره‌های نفس‌گیرش گرفته تا چراغ‌های درخشان آن. در طبقه دوم آن حتی یک رستوران با ستاره میشلن وجود دارد که می‌توانید هنگام تماشای مناظر از غذاهای لذیذ فرانسوی لذت ببرید.

در کنار تمام این شگفتی‌ها، معمار و طراح برجسته آن، گوستاو ایفل، یک آپارتمان مخفی برای خود در بالای برج طراحی کرد تا خود به تنهایی بتواند به آن دسترسی داشته باشد و از سکونت در آن لذت ببرد.

 

 

 


این آپارتمان فضای کافی برای داشتن آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن با میز، کاناپه و حتی پیانو - را داشت؛ اما آن اتاق خواب نداشت، بنابراین احتمالا مهندس مشهور هرگز در آنجا نمی‌خوابید. در عوض، او عمدتا از محل‌های خصوصی خود به عنوان مکانی برای انجام تحقیقات علمی و آزمایشات و همچنین پذیرایی از میهمانان برجسته‌ای همچون توماس ادیسون، یکی از مشهورترین مخترعان امریکایی، استفاده می‌کرد.

 

 

 


آپارتمان ایفل به سبک بورژوایی ساده، اما راحت طراحی شده و دارای صندلی‌های مخملی، میزها و کابینت‌های چوبی و کاغذ دیواری‌های طرح‌دار است. در واقع در سال 1889 میلادی، این نوع آپارتمان‌ها که پنت‌هاوس آن زمان محسوب می‌شد، هم باعث شگفتی بسیاری از معماران بوده و هم موجبات حسادت اطرافیان را فراهم آورده بود. البته هم‌اکنون که این برج بازسازی شده و برای بازدید عموم آزاد است، آپارتمان خود را نیز به نمایش درآورده و با پوشش یک پارتیشن شیشه‌ای بر دور آن، زندگی این معمار معروف را با ایجاد مدل‌های مومیایی شکل نشان داده است.
اسکان

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.