کد خبر: 1506 زمان انتشار: 11:21:08 - 1400/04/25
طراحی یک پردیس سیار شناور ۱۰۰ درصد خودکفا+تصاویر

یک پردیس سیار شناور صد درصد خودکفا برای منهتن طراحی شده است که قادر است تمام انرژی و آب مورد نیاز خود را تولید کند.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل ازآی‌ای، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا عصر جدیدی از پایداری و آگاهی از محیط زیست را آغاز کرده است و یک شرکت معماری موسوم به "۳deluxe" تصمیم گرفته است با توجه به این ارزش‌های جدید، در "منهتن"؛ شهری که جمعیت بسیاری دارد و به شدت به فضای بیشتری احتیاج دارد، پروژه جدیدی بسازد.

این شرکت توسط یک سازمان مستقر در نیویورک به نام "WeThePlanet" (WTP) برای ساخت این پردیس پایدار متناسب با طبیعت و مردم انتخاب شده است.

اکنون این شرکت این پردیس متحرک شناور قابل توجه را طراحی کرده است که ۱۰۰ درصد خودکفا است و تمام انرژی و آب مورد نیاز خود را تولید می‌کند.

"دیتر برل" مدیر خلاقیت در این شرکت گفت: پس از شوک همه‌گیری و دو قطبی شدن جامعه در سال‌های اخیر، آرزویی برای تغییر مثبت وجود دارد. وقت آن رسیده است که معماری و شهرسازی رویکرد جاه‌طلبانه‌تری را برای انسان‌دوستانه سازی محیط زندگی ما اتخاذ کنند.

به گفته این شرکت، این پردیس در حالی که مرزهای طراحی را جابجا می‌کند، یک بستر ارتباطی خواهد بود که از زندگی در خشکی و دریا محافظت می‌کند.

سازمان "WTP" معتقد است که ساختمان‌ها باید به همان اندازه که انرژی صرف ساختن‌شان می‌شود، انرژی تولید کنند. بنابراین این پردیس شناور از جدیدترین فناوری‌ها برای پاک‌سازی هوا همراه با مزارع بادی، فتوولتائیک، نیروگاه‌های دریایی و رآکتورهای زیستی استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که این سازه در حالی که ۱۰۰ درصد خودکفا است، انتشار حداقلی آلاینده خواهد داشت.

این بدان معنی است که این پردیس، تمام انرژی و آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تولید می‌کند و از این سیاره چیزی نمی‌گیرد که پس ندهد.

این سکو همچنین در مقابل افزایش سطح دریا محافظت می‌شود، بنابراین نگرانی در مورد این مسئله وجود نخواهد داشت. اگر در آینده شهروندان "منهتن" تصمیم بگیرند که فضای بیشتری می‌خواهند، می‌توان این ساختار را توسعه داد که این خبر خوبی برای چنین شهر پر ازدحامی است.

در کل می‌توان گفت که می‌توان این پردیس را همزمان با در نظر گرفتن مسائلی همچون حفاظت از آب و هوا و تغییرات اقلیمی، حفاظت از طبیعت، مسئولیت مشترک و شفافیت، یک شگفتی معماری نامید.

ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.