کد خبر: 1529 زمان انتشار: 13:46:45 - 1400/05/08
دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک: الزامات و ضوابط عام «شهر دوستدار کودک» تصویب شد

دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک از تصویب الزامات و ضوابط عام «شهر دوستدار کودک» خبر داد.

 به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از ایسنا، الهام  فخاری گفت: این مصوبه دارای بخش‌هایی مانند ارزیابی تاثیر پروژه‌های شهری بر زندگی کودکان و نوجوانان، تشکیل شوراهای مشورتی کودکان در شهرها، اطلس شهری کودکان و نوجوانان و همچنین ساختار نظارت و پایش مصوبه با محوریت سازمان شهرداری ها و دهیاری‌هاست.

وی افزود: این مصوبه برای تمامی دستگاه‌های عمومی و دولتی که از مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری کشور تبعیت می کنند لازم الاجراست و گزارش فعالیت های تمامی دستگاه ها در راستای اجرای مصوبه توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گردآوری، بررسی و برای اخذ تصمیمات لازم به دبیرخانه شورای عالی ارائه می شود. همچنین ادارات و واحدهای شهر دوستدار کودک از طریق شوراهای اجرایی شهر دوستدار کودک موظف به هماهنگی های لازم برای تدوین و اجرای برنامه های یکپارچه شهر دوستدار کودک خواهند شد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه از این پس ساختارهای موازی و موازی کاری‌ها در سطح ملی  و محلی به اتمام رسیده و همه دوستداران واقعی و دلسوزان کودک و نوجوان در سراسر کشور با این پشتوانه قانونی بدون ابهام و سردرگمی و با طی مسیر کارشناسی و تخصصی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی این عضو شورای شهر تهران، در هشتمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و سایر اعضای شورایعالی برگزار شد، "الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک" تصویب شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.