کد خبر: 1679 زمان انتشار: 15:04:38 - 1400/06/30
اختصاصی پایگاه اخبار معماری معرفی 5 پل شگفت انگیز جهان

پُل، سازه‌ای است که دو مکان را به هم متصل می‌کند. در گذشته، پل را طاقی بر روی رودخانه، دره، یا هر نوع گذرگاه که رفت‌وآمد را ممکن می‌سازد تعریف می کردند.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " پُل، سازه‌ای است که دو مکان را به هم متصل می‌کند. در تعریف قدیمی، پل طاقی است بر روی رودخانه، دره، یا هر نوع گذرگاه که رفت‌وآمد را ممکن می‌سازد. اما امروزه در مبحث مدیریت شهری، پل را سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی قلمداد می‌کنند تا ضمن استفاده از فضا (نه صرفاً سطح زمین) بتواند عبورومرور و دسترسی به اماکن را تسهیل کند. در ادامه با همراهی شما ویژگی های 5 پل شگفت انگیز جهان را با هم مرور خواهیم کرد.

 

Erasmus Bridge

"پل اراسموس" یک پل ترکیبی کابلی و دکل فولادی است که ساخت آن در سال 1986 آغاز شد و در سال 1996 به پایان رسید. این پل از نیووا ماس در مرکز روتردام عبور می کند و قسمت های شمالی و جنوبی این شهر را که دومین منطقه بزرگ در هلند است به هم متصل می کند. به این پل در سال 1992 به نام دسیدریوس اراسموس، اومانیست برجسته مسیحی رنسانس که به اراسموس روتردام نیز معروف است، نامگذاری شد. پل اراسموس مهمترین بنای روتردام است و حتی بخشی از لوگوی رسمی شهر است.

Park Union Bridge

پل Union Park که توسط Diller Scofidio + Renfro طراحی شده است، الهام گرفته از حرکت گرانش ورزشکاران است، با یک ساختار فولادی منحنی 250 فوت که در بالای حیاط راه آهن فعال شناور است ساخته شده است.

دو حلقه به هم پیوسته که از دو طرف حیاط راه آهن کشیده شده اند، موزه و پارک زیبا آمریکا را به هم متصل می کند. بریج یک نماد در زمینه تناسب اندام است - هم از نظر مادی و هم از نظر هندسی. سیستم سازه های ترکیبی فولادی به عنوان یک طاق و یک خرپا عمل می کند و زیبایی مناظر را از مرکز شهر تا رشته کوه های باشکوه قله پیکس حفظ می کند.

Murdoch’s Connection Bridge

پیاده راه جدید Murdoch's Connection  در هال، انگلستان در مارس 2021 به روی عموم باز شد. پس از رای گیری عمومی، نام آن به نام اولین پزشک عمومی زن شهر، دکتر مری مردوک ، نامگذاری شده است. پل عابر پیاده توسط Arup and Matter Architecture برای ارتباط بزرگراه های انگلستان طراحی شده است. این پل عابر ترافیک مسیرهای عابر پیاده و دوچرخه سواری را از طریق بزرگراه A63 که ترافیک زیادی دارد بهبود می بخشد و به اتصال مجدد مرکز شهر به نواحی دیگر شهر کمک می کند. این منطقه از شهر در حال حاضر به یک نقطه عطف جدید متمایز برای شهر تبدیل شده است، دروازه ای به منطقه تاریخی شهر قدیمی و یک فضای اجتماعی فعال کاربردی که برای استفاده شهروندان طراحی شده است.

Espérance Bridge, UK

پل Esperance یک گذرگاه مخصوص عابران پیاده است که می‌تواند دید مسیر بازدیدکنندگان را از ایستگاه‌های Kings Cross و St.Pancras به سمت جنوب این فضا بهبود بخشد. سازه این پل از یک خرپای چین خورده توسط Moxon Architects  و Arup طراحی شده است تا به عنوان جایگزین پل قدیمی راه آهن که در اوایل قرن 19 در این مکان نصب شده بود فعالیت کند.

Infinity Bridge

پل بی نهایت یک پل عابر پیاده و دوچرخه سواری عمومی است که از رودخانه Tees در منطقه Stockton-on-Tees در شمال انگلستان عبور می کند. این پل در یک کیلومتری پایین رود مرکز شهر استاکتون، بین پل شاهزاده ولز و Tees Barrage واقع شده است. این پل، نوعی طراحی شده است که در نگاه اول نوعی ساختار شکنی و فرار از محدودیت ها و همین طور نداشتن حد و کران را به بیننده القا می نماید. لذا می بایست در نورپردازی این پل نیز این مفهوم تقویت می شد و لذا از رنگ های خاصی می بایست در طراحی نورپردازی این پل استفاده می شد. پس در نورپردازی این پل از دو رنگ سفید و آبی به صورت ترکیبی استفاده شده است. رنگ سفید رنگی است که مفهوم آزادی را منتقل می کند و لذا در نورپردازی این پل استفاده شده است تا مفهوم نبود محدودیت را بهتر منتقل کند.

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی

منبع

  • مجله معماری ArchDaily
  • مجله معماری WorldArchitecture
  • مجله معماری Dezeen

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.