کد خبر: 1750 زمان انتشار: 11:09:20 - 1400/07/24
انقلاب دیجیتال با رویکرد محلی در پاویون فرانسه /«نور، روشنایی» در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

درسا بخشندگی: هدف پاویون فرانسه در اکسپو ۲۰۲۰ دبی نگاه به آینده و انقلاب دیجیتال با رویکرد محلی است.

پاویون فرانسه با عنوان «نور، روشنایی» توسط شرکت‌های معماری Atelier du Prado و Celnikier & Grabli در منطقه تحرک ساخته شده است. این غرفه با محوریت نور و تحرک طراحی شده و معنای متنوع نور را منعکس می‌کند. در واقع نور وسیله‌ای برای اتصال، منبعی برای گرما و خلاقیت در نظر گرفته‌اند.

در طراحی پاویون فرانسه از خلاقیت، دانش و وسایل ارتباطی سایر فرهنگ‌ها استفاده شده است. هدف این پروژه نگاه به آینده و انقلاب دیجیتال با رویکرد محلی است. طراحان معتقدند معماری و فلسفه فرانسه را نمی‌توان با سبک بلکه با روش باید تعریف کرد. غرفه فرانسه از جنبش قرن 18 که توسط روشنفکران فرانسوی هدایت شده، ایده گرفته است.

عنصر اصلی طراحی غرفه فرانسه یک نمای صفحه مانند است که در طول روز و شب قابل مشاهده است. در طول روز به عنوان یک دیوار در برابر نور و گرما عمل می‌کند و در شب، رنگ دیوار مات خواهد شد تا نقاشی‌ها، مناظر و ویدئو آرت‌های مختلف را برای عموم به نمایش بگذارد.

غرفه سبک، کم کربن، مدولار و قابل بازسازی طراحی شده است. همچنین بر روی فونداسیون‌های سطحی قرار گرفته که قابلیت جابجایی راحت را داشته باشند.

ساختمان پاویون فرانسه در ساختار مستطیلی شکل در سه طبقه و بر اساس سه اصل زیست ‌اقلیمی، کنترل دستاوردهای خورشیدی، محدود کردن استفاده از سوخت‌های فسیلی، و ارائه نمای بیرونی عایق ضد آب ساخته شده است.

طراحان این غرفه معتقدند که بازدیدکنندگان آن هرگز از صف ورودی خسته نخواهند شد زیرا افراد در هر سنی در معرض نمایش‌های نوری قرار می‌گیرند که تا داخل ساختمان ادامه خواهد داشت.

جهت ساختمان رو به سمت شمال ساخته شده و دارای یک منطقه بزرگ با سایبان برای حفاظت بازدیدکنندگان از نور خورشید و گرما است. غرفه با ۲۱ متر ارتفاع، هشتمین غرفه بزرگ نمایشگاه شناخته شده است. نما و سقف آن  با ۲۵۰۰ مترمربع پنل خورشیدی پوشانده شده که حدود ۶۰ درصد از انرژی مصرفی غرفه را تامین می‌کند.

گردشگاه غرفه دارای ۱۱۶۰ مترمربع باغ است که ساختار معماری آن را به شکل قابل توجهی به نمایش می‌گذارد. همچنین این غرفه تعهد خود را نسبت به انرژی پایدار حفظ کرده است. بازدیدکنندگان از پشت‌بام می‌توانند نمای وسیعی از محوطه نمایشگاه در منطقه جبل علی را مشاهده کنند. اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.