کد خبر: 1753 زمان انتشار: 12:08:32 - 1400/07/25
تغییر چهره استخر دریایی دهه 1930 به شکل نقشه توپوگرافی

حمام بندری تاریخی Knubben در آرندال نروژ به‌زودی با طراحی مجدد چشمگیری مواجه می‌شود که کمی متفاوت از مرمت سنتی آن خواهد بود.

شرکت طراحی و معماری Snøhetta تصاویری از یک چشم‌انداز پلکانی معاصر و زیبا با طرحی شبیه به نقشه توپوگرافی، منتشر کرده است که به طرح تاریخی اولیه 1937 میلادی آن که توسط Ketil Ugland انجام شده بود، روح تازه‌ای می‌بخشد.

حمام اصلی بندر به‌مدت طولانی بسته است، اما زمانی امکانات عمومی مانند استخر کودکان، امکانات تعویض و سکوی غواصی 33 پا را شامل می‌شد. در واقع به جای بازگرداندن همه این امکانات، این شرکت یک توپوگرافی انتزاعی با الهام گرفتن از چشم‌انداز تپه‌ای اطرافش طراحی کرده است. این برنامه همچنان شامل برنامه‌های عمومی مانند صحنه در فضای باز، آمفی تئاتر، رستوران‌ها و برخی فضاهای داخلی خواهد بود.


 


 


 


 


 


اسنهاتا از اعضای گروه معماری این پروژه می‌گوید: «با افزایش شهرنشینی، ما نیز مشتاق تماس و ارتباط هرچه بیشتر با طبیعت هستیم. پروژه Knubben یک مکان ملاقات اجتماعی خواهد بود که احساس نزدیکی به دریا را ایجاد می‌کند و به‌عنوان پس‌زمینه‌ای برای فعالیت‌ها و تجربیات فراوان عمل خواهد کرد. می‌توان گفت که این استخر، یک مکان آرام‌بخش در زیر نور آفتاب و حتی در یک شب گرم در منطقه است که می‌تواند مرکزی برای رویدادهای فرهنگی و مکانی برای لذت بردن از یک وعده غذایی خوب پس از حمام یخی در یک روز سرد زمستانی هم باشد.»

در حال حاضر، مقرر شده که لایه های بتنی بر روی صفحه‌های پیش‌ساخته موجود ایجاد شود. اما با وجود آنکه هم‌اکنون این استخر جدید با تصاویر بتنی نشان داده شده است، اما معماران به دنبال مصالح پایدارتر در توسعه آن نیز هستند و این امکان وجود دارد که تغییراتی مجددا در آن به وجود آید که در آینده مشخص خواهد شد. یکی از این تغییرات عمده شامل فناوری سبز بالقوه‌ای است که از طریق سیستم‌های نوین، گازهای گلخانه‌ای کمتری را تولید می‌کند، در حالی‌که توانایی بتن را هم در برابر اثرات آب برآورده خواهد کرد.

اسکان
 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.