کد خبر: 2494 زمان انتشار: 10:49:28 - 1401/05/09
حضور استاد دانشگاه مازندران در هیئت داوری جشنواره بین‌المللی معماری «ترزینی»

دکتر محسن موسوی، عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برای دومین سال پیاپی به‌عنوان یکی از داوران جایزه معتبر بین‌المللی گلدن ترزینی (The Golden Trezzini Awards) انتخاب شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل  از روابط عمومی دانشگاه مازندران، شورای بین المللی و هیئت داوران یا کارشناسان بین المللی جشنواره ترزینی متشکل از نمایندگان ۳۴ کشور هستند و معماران مطرحی چون «دانیل لیبسکیند» از آمریکا، «نورمن فاستر» از انگلستان، «ماریو بوتا» از سوییس، «تویو ایتو» از ژاپن، «سانتیاگو کالاتراوا» از اسپانیا، «ماسیمیلیانو فوکساس» از ایتالیا و «محسن موسوی» از ایران، در کنار بیش از ۱۰۰ کارشناس دیگر به ارزیابی آثار طراحان جهان خواهند پرداخت.

جایزه معتبر بین‌المللی گلدن ترزینی که به نام «دومینیکو ترزینی» معمار مشهور سوییسی قرن هجدهم پایه‌گذاری شده است، به ارزیابی و ترویج پروژه‌های برتر طراحی و معماری معاصر می‌پردازد و هدف آن ایجاد یک جامعه جدید از متخصصان و هنرمندانی است که حرفه معماری را با دانشگاه، جامعه و رسانه همراه می‌کنند و شعار امسال جشنواره نیز «معماری به عنوان هنر» نامگذاری شده است.

از حامیان رویداد The Golden Trezzini Awards می‌توان به سازمان‌هایی از جمله دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه روسیه در سن پترزبورگ، سفارت روسیه در سوییس، سفارت سوییس در روسیه، انجمن معماری مسکو، اتحادیه معماران روسیه، دانشگاه معماری و مهندسی عمران سن پترزبورگ، انجمن جهانی سن پترزبورگ و اداره گردشگری دبی اشاره کرد.

شایان ذکر است که آثار برگزیده در بخش «موزه سن‌پترزبورگ» و نمایشگاه سالانه «قلعه پیتر و پاول» به نمایش گذاشته خواهند شد.

یادآور می‌شود که دومینیکو ترزینی، گرچه متولد سوییس است اما از معماران مطرح سن‌پترزبورگ، مبدع سبک باروک در معماری روسی و سازنده کلیسای the Peter and Paul، ساختمان Twelve Collegia و شماری دیگر از شاهکارهای تاریخی است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.