کد خبر: 2660 زمان انتشار: 10:47:17 - 1401/09/26
بهترین خانۀ جایزه ریبا ۲۰۲۲ معرفی شد

پروژه «خانه سرخ» عنوان بهترین خانه سال ۲۰۲۲ جایزه معماری سلطنتی بریتانیا را کسب کرد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل ازهنرآنلاین، موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی (RIBA) «خانه سرخ» را که دیوید کوهن طراحی کرده، برنده جایزه ریبا ۲۰۲۲ اعلام کرد. این خانه خانوادگی دو طبقه در مناطق روستایی جنوب غربی انگلستان واقع شده و با نمای ساده و در عین حال محدود خود با آجرکاری‌های قرمز طرح‌دار و جزئیات سبز روشن آن را متمایز جلوه می‌دهد.

این کتابخانه آجری و چوبی از سوی هیات داوران با عنوان خانه‌ای زیبا و پایدار با قابلیت آینده‌نگری که انتظارات ما از یک خانه در محیطی زیبا را برآورده کرده است، ستایش شده است. این بنا دو طبقه تفسیری عجیب از خانه‌های سنتی بریتانیا را به نمایش می‌گذارد.

فضای داخلی آینده‌نگرانه طراحی شده است به این معنی که برای رفع نیازهای پیش‌رو مناسب و قابل دسترس باشد مانند بالابر، گوشه‌های گرد و ریل بر روی کابینت‌ها. طبقه همکف برای دسترسی بهتر ساکنین دارای پلان باز است. علاوه بر این، در طراحی برای تغییر اقلیم، معماران دیوارهای ضخیم و لبه‌های عمیق قرار داده‌اند، بتن برای به حداکثر رساندن پایداری حرارتی فضای داخلی در معرض دید قرار می‌گیرد و پایه‌های بتنی عمیق با شمع‌های فولادی جایگزین می‌شوند و کربن را کاهش می‌دهند.

دیوید کوهن در مورد ساخت بنا گفته است: «این خانه  شبیه به یک خانه معمولی است، اما با یکپارچگی مصالح برای دوام طولانی مدت طراحی شده است.»

جایزه بین‌المللی ریبا جایزه‌ای است که موسسه سلطنتی معماران بریتانیا به ساختمان‌‌های سراسر انگلستان و دیگر نقاط جهان اعطا می‌کند.

طراحی داخلی

فضای داخلی خانه سرخ

خانه سرخ1

ویژه:


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.