کد خبر: 353 زمان انتشار: 21:05:00 - 1398/04/13
مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان خبر داد: پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان

مدیر پروژه سالن اجلاس سران اصفهان گفت: پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال آینده تکمیل شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری "  به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی احمدی مهر در سی و چهارمین نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه و در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه، با بیان اینکه این پروژه به واسطه برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در سال ۹۰ بر اساس مصوبه دولت در اصفهان کلید خورد، اظهار داشت: در آن زمان مقرر بود دولت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کند و مابقی آن توسط شهرداری اصفهان تأمین و پروژه ظرف دو سال ساخته شود.

وی افزود: به همین منظور در همان زمان با فراهم سازی مقدمات کار شهرداری وارد عرصه ساخت و ساز شد و در کنار سالن اجلاس سران نیز طراحی مجموعه هتل و ساختمان‌های تجاری پیش بینی شد.

دولت تنها به یک پنجم از تعهدات مالی خود در ارتباط با سالن اجلاس سران اصفهان عمل کرد

مدیر پروژه سالن اجلاس سران اصفهان تصریح کرد: دولت از ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد خود، تنها ۲۰ میلیارد برای این پروژه اختصاص داد و مابقی تعهدات خود را عمل نکرد که پس از این اتفاق، شهرداری اصفهان به صورت مستقیم وارد عمل شد تا این مجموعه را با مشارکت بخش خصوصی تکمیل کند.

وی ادامه داد: با این وجود سالن اصلی اجلاس پیشرفت بسیار خوبی داشته است و شهرداری این پروژه را حدود ۷۲ درصد در بخش سالن اصلی، سالن‌های جانبی و محوطه سازی جلو برده است.

احمدی مهر اضافه کرد: مرکز همایش‌های بین المللی با رکود مواجه شده بود که خوشبختانه پس از روی کار آمدن دور جدید مدیریت شهری طی یکسال و نیم گذشته، عزم جدی مبنی بر اتمام این پروژه وجود داشته و رونق به فضای این پروژه بازگشته است.

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان بدهی از دوره‌های گذشته به پیمانکاران

احمدی مهر بیان داشت: حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی از دوره‌های گذشته به پیمانکاران این مجموعه وجود داشت که بدهی‌ها پرداخت شد؛ طی ماه‌های گذشته مناقصات بسیار زیادی برای این پروژه برگزار و حدود ۶ مناقصه نیز به نتیجه رسید به نوعی که هم اکنون نیز پیش پرداخت‌ها و پرداخت‌های بسیار خوبی به پیمانکاران انجام شده و میزان بدهی به پیمانکاران بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: روح جدیدی در این پروژه دمیده شده و در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز به طور غیر مستقیم در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فنی پروژه، افزود: موقعیت این پروژه از لحاظ دسترسی به رینگ سوم و چهارم ترافیکی شهر و فرودگاه اصفهان بسیار خوب است؛ از این منطقه تا فرودگاه حدود ۲۰ دقیقه فاصله است و مهمانان می‌توانند به راحتی به فرودگاه دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای ساخت پروژه، مشاوران، طرح‌های بسیاری برای اجرای آن پیشنهاد کردند، گفت: در نهایت طرح «اصفهان، نصف جهان» و طراحی کروی شکل که تداعی کننده اصفهان نصف جهان است، انتخاب شد.

۳۰۰ میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه سالن اجلاس سران نیاز است

مدیر پروژه سالن اجلاس سران اضافه کرد: تا به امروز هزینه‌های اجرایی پروژه بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می‌شود ۳۰۰ میلیارد دیگر برای تکمیل این پروژه اعتبار نیاز باشد؛ خوشبختانه با تصمیمات شهردار اصفهان تأمین اعتبار کامل روی پروژه صورت گرفته است؛ تاکنون ۲۸ قرارداد با پیمانکاران منعقد و از ابتدای سال جاری نیز هر هفته یک مناقصه برگزار شده و تا چند هفته آینده سه پیمانکار جدید به پروژه اضافه می‌شود.

احمدی مهر در ارتباط با پیش بینی زمان اتمام پروژه مرکز همایش‌ها، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم موجود، پیش بینی کمی دشوار است اما چنانچه مشکل خاصی به وجود نیاید، پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده پروژه به نقطه مطلوبی برسد.

وی با بیان اینکه بهتر است برای بهره برداری از این پروژه، بخش خصوصی ورود پیدا کند تا این مرکز رونق گیرد، گفت: با توجه به اینکه سالانه ۵۰۰ نشست بین المللی، فنی و تخصصی در کشور برگزار می‌شود که بیشتر آنها در تهران است، بهره برداری سالن‌هایی همچون اجلاس در اصفهان می‌تواند برنامه ریزی های خوبی برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف باشد.

توجه به معماری اصیل ایرانی - اسلامی در پروژه مرکز همایش‌ها مورد تاکید بوده است

مدیر پروژه سالن اجلاس سران ادامه داد: توجه به معماری اصیل ایرانی - اسلامی در پروژه مرکز همایش‌ها مورد تاکید و توجه بوده است، در بخش لابی مجموعه، صنعت مس بر روی شیشه کار شده و این اقدام توسط هنرمندان به نام اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم احداث هتل در نظر گرفته شده در مجاورت مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، تصریح کرد: برای ساخت هتل باید سرمایه‌گذار وارد شود و پیگیری‌ها در این خصوص در حال انجام است.

گفتنی است مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان در شرق اصفهان در حال احداث است و وسعت زیربنای مجموع آن ۴۲۰ هزار متر مربع است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.