کد خبر: 360 زمان انتشار: 00:34:35 - 1398/04/16
ساخت برج محافظ قطب شمال

دانشگاه علم و فناوری ملی تایوان با هدف محافظت از یخچالهای قطبی و طولانی شدن فصل زمستان در قطب شمال برج محافظ قطب شمال را طراحی کردند. برج futuristic هر آوریل، هنگامی که یخ ها رو به ذوب شدن می روند، فعال می شود و باعث میشود آب دریا به طور فعال در نقاط مختلف یخ بزند و طول دوره های مهاجرت را برای گونه های مختلف مانند خرس های قطبی گسترش دهند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " ، این طرح نامزد دریافت جوایز مختلف بین المللی شده است، برج محافظ قطب شمال کار yiyang xu و jingyi ye است و می تواند فصل ذوب شدن را در نقاط بحرانی مختلف دایره قطب شمال که به طور زیاد تحت تاثیر گرم شدن جهانی است، گسترش دهد. این ساز و کار بلندپروازانه هر آوریل، زمانی که یخ ها شروع به ذوب شدن می کنند، آغاز می شود. در آن مدت زمان، قاب بیرونی برج شروع به چرخیدن میکند، در حالی که واحد زیر آب سطحی ذخیره آب را شروع می کند. وقتی که دو واحد بالاتر از سطح آب در هنگام چرخش در معرض هوای سرد قرار می گیرند، آب داخلی دریا شروع به یخ زدن می کند. واحد ذخیره یخ در خارج قرار گرفته زمانی که قاب بیرونی در سطح دریا می چرخد و یخ ذوب می شود، گرما را در جو جذب میکند و باعث افزایش دمای می شود و در نتیجه طول دوره ی ذوب را افزایش می دهد.

در عین حال، واحدهای خارجی به یک موقعیت ثابت حرکت خواهند کرد و برای تعداد کمی از خرس های قطبی که از ماه مه تا ژوئن شروع به مهاجرت می کنند، یک جای ثابت درست می کنند. در سپتامبر، آبپاش نصب شده بر روی قاب بیرونی برج آب دریا به روی یخ اسپری میکند، و با کنترل کردن مسیر و فاصلهِ اسپری کردن، یخ ضخیم شده، همچنین منجر به یک دوره ذوب طولانی مدت می شود. آیا این پروژه آینده ممکن است راه حل برای تغییرات اقلیمی و حفاظت از حیوانات در قطب شمال باشد؟

منبع: آنلاین گالری

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.