کد خبر: 431 زمان انتشار: 22:17:24 - 1398/08/07
رقابت بیش از ۵۰۰ پروژه در جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از دریافت اطلاعات و ارزیابی بیش از 500 پروژه و تجربه مدیریت شهری داخلی و خارجی در چهارمین دوره «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» خبر داد و گفت: حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این دوره جشنواره نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری "،  غلامحسین محمدی ضمن اشاره به این موضوع که جشنواره  «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» با شعار ایجاد «شهرهایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر برای همه» در هفت محور برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد نزدیک به 200 پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از 300 پروژه و تجربه از سایر شهرهای جهان شرکت داده شده اند که بیشتر آنها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است. داوری اولیه صورت گرفته و انتظار می‌رود در هر محور سه پروژه یا تجربه و در مجموع ۲۱ پروژه یا تجربه به عنوان برگزیده انتخاب شوند.
به گفته وی؛ جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران به مناسبت روز جهانی شهرها و با همکاری سازمان های تخصصی بین المللی برگزار می‌شود و نمایندگانی از برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد یا UN HABITAT، سازمان متروپولیس یا انجمن کلانشهرهای مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای یا ISOCARP و سازمان مجمع شهرداران آسیایی AMF حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: در دنیا ابزارهای متنوعی برای افزایش ارتباط بین کشورها وجود دارد که در این میان موسسات عمومی و غیردولتی که شهرداری‌ها جزو آنها تلقی می‌شوند ارتباطات بازتری نسبت به سایر ارگان‌ها دارند و معمولا گرفتاری‌هایی که بین دولت‌ها وجود دارد در میان آنها نیست.
بر اساس گزارش شهرنوشت، محمدی گفت: شهرداری تهران نیز با تعدادی از شهرهای جهان پیمان خواهرخواندگی و با تعدادی تفاهم‌نامه همکاری دارد. این موارد ظرفیت‌های زیادی به همراه دارد که در چند بعد می‌توان آنها را دسته بندی و استفاده کرد. مهمترین آنها روابط فرهنگی و تاریخی است. گردشگری و استفاده از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرها یکی از ظرفیت‌های اصلی است تا شهرها را به پایداری مالی برساند. این روابط برای معرفی ظرفیت شهرها به همدیگر ضروری است. ضمن آنکه این اقدامات باعث گسترش اشکال مختلف مناسبات و همکاری ها می‌شود. برای مثال می‌تواند همکاری‌هایی در حوزه تکنولوژی، اقتصادی و تجاری بین شهرها ایجاد شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.