کد خبر: 570 زمان انتشار: 12:51:33 - 1399/01/05
گزارش اختصاصی پایگاه "اخبار معماری" از: آسمان خراش 183 متری در آبشار سیدنی

شرکت معماری دانمارکی هنینگ لارسن - Henning Larsen - یک آسمان خراش 183 متری را به عنوان بخشی از توسعه پارک خلیج صدفی - Cockle Bay Park - در آبشار سیدنی طراحی کرده است .

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  این ساختمان در دو مقیاس مجزا ساخته خواهد شد:

1-  در نزدیکی آبشار و در کنار ساختمان های کم ارتفاع که سعی بر این خواهد بود که فضاهای عمومی و خرده فروشی ها در یک فضا ادغام شوند.

2- طبقات بالای این فضا که هدف از ساخت طبقات بالاتر و آسمان خراش بهبود خط افق - Sky Line - سیدنی خواهد بود.

فضای خرده فروشی ها و فضاهای عمومی دارای 10000 مترمربع زیربنا بوده و فضای طبقات بالا که استفاده از آنها به صورت اداری خواهد بود 63000 مترمربع زیربنا خواهد داشت. شکل کلی بنای ساختمان به دلیل بهبود خط افق حالتی شناور داشته و در طبقات آن از پوشش های گیاهی مختلفی استفاده خواهد شد که جلوه ای نامتقارن و شناور به بنا خواهد بخشید.

آقای لارسن میگوید : هدف از ساخت این بنا لزوم نگاهی جدید به منطقه و شکل کلی سایت و پارک بود که ساختمان ساخته شده بدین منظور خدمت خواهد کرد و جزئی از پارک خواهد بود نه اینکه پارک جزئی از ساختمان ساخته شده باشد، مکانی برای کشف افق های دیدنی سیدنی و لزوم توجه به مقیاس و دعوت از مردم به استفاده از فضاهای عمومی.

وی در ادامه می افزاید : توجه به این نکته که تعریف جدیدی از قلمرو انسانی در مقیاس آسمان خراش امری مهم بود و هدف ما ایجاد یک نماد شهری و تعریف مقیاسی جدید بود که افقی روشن برای کاربران ایجاد کند.

متریال های استفاده شده در این برج چوب، سنگ و روکش های سرامیکی میباشد. پالتی ساده از چوب و سنگ و سرامیک، متریالی که توانایی زیبایی در بازتاب و خم کردن شعاع های نوری دارد و بازتاب حس مادی بودن را دارد.

فروشگاه ها، رستورانها، کافه ها و مراکز عمومی در فضای عمومی پارک قرار دارند که در یک مسیر عمومی منطقه تجاری سیدنی را با فضای منطقه مرتبط می سازند. در طراحی سایت برج همچنین به پارک خلیج صدفی نیز توجهی خاصی به عنوان فضای مرتبط فضاهای عمومی شده است، به نحوی که به مناظر فصلی آن توجه شده و اتفاقات خاصی از لحاظ معماری در هر فصل برای سایت مجموعه پیش بینی شده است. درختان همیشه سبز در مسیر باد غالب منطقه در نظر گرفته شده و نسیم های منطقه ای در زمستان که با آب دریاچه منطقه آسایش را برای کاربران ایجاد خواهد کرد. از لحاظ پایداری نیز بنا به گفته آقای لارسن تیم طراحی به سختی کار کرده است تا جلوی ورود ریزگردها به محدوده سایت گرفته شود.

در ادامه تصاویری از این پروژه را میبینیم :

تهیه و تنظیم : پویا مودتی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.