کد خبر: 614 زمان انتشار: 11:58:40 - 1399/01/29
برگزاری مسابقه طراحی یادمان شهدای جنگ چالدران و شروان در اردبیل

سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده مسابقه طراحی یادمان شهدای جنگ چالدران و شروان در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مهدی حیدروند اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا مسابقه طراحی یادمان شهدای جنگ چالدران و شروان به همت پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شود.

 وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه بیان کرد: طراحی یادمان شهدای جنگ چالدران و شروان متناسب با جایگاه مذهبی، تاریخی، فرهنگی و معماری مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به منظور احیای ارزش معنوی و مقام شامخ شهدای شهیدگاه و به تبع آن اجرای طرح برگزیده پس از تائید و تصویب نهایی در محل یادشده از اهداف برگزاری این مسابقه است.

سرپ‍رست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در مورد طرح ارسالی تصریح کرد: طرح معماری شامل پلان، نما، برش و جزئیات اجرایی طرح سه بعدی بوده که طرح باید به صورت فایل پوستر ارسال شود.

حیدروند از اختصاص جایزه ارزشمند به طرح برگزیده خبر داد و گفت: پس از داوری طرح‌های ارسال شده به مسابقه، با تصویب این طرح در جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان، طرح در محل شهیدگاه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به اجرا در خواهد آمد.

Pic_B

وی مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه را تا 10 اردیبهشت‌ماه امسال عنوان کرد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه باید آثار خود را به نشانی اردبیل، میدان ملت (عالی قاپو)، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ارسال کنند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.