کد خبر: 685 زمان انتشار: 11:44:54 - 1399/02/23
ساخت موزه بیوانرژی در هلند

پروژه احداث موزه Biesbosch فضایی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع را به خود اختصاص داده که طرح اصلی آن از کندوی عسل نشات گرفته و تکنیک بیوانرژی به خوبی در آن به اجرا درآمده است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " این پروژه به گونه‌ایست که هر کدام از بخش‌های آن همچون یک شش ضلعی طراحی شده که سه ضلع آن در بیرون و سه ضلع دیگر آن درون موزه شکل گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به ساختار نمای خارجی آن اشاره کرد که از دور همچون تپه‌های کوچک و به هم پیوسته نمایان شده است. سطح این تپه‌ها را فضاهای سبز پوشانده که به جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها کمک شایانی می‌کند.



سعی بر آن شده تا در این پروژه از متریال طبیعی استفاده شود و تکنیک بیوانرژی در آن به خوبی به اجرا درآید. چرا که این پروژه جزو پروژه‌های سبز توسعه یافته در هلند قرار گرفته است و بیش از 20 نوع مصالح و فناوری‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را در خود جای داده است.



بدنه سه ضلعی هر یک از بخش‌های موزه که در بخش بیرونی قرار گرفته با شیشه‌های تمام قد پوشانده شده که بتوانند نور را به صورت گسترده در فضای داخلی منتشر کند.



همچنین در بین خطوط این کندوی عسل می‌توان نهرهای آبی را مشاهده کرد که به جذابیت نمای این پروژه دوچندان افزوده است.



امتداد این نهرها به داخل موزه نیز کشیده شده که همچون آب‌نماهای سبز و درخشان نمایان شده است.

این در حالی است که سقف این موزه به صورت شیب‌دار طراحی شده تا هم پخش نور را به درستی در فضا کنترل کند و هم از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل آورد.



 

منبع:اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.