کد خبر: 1989 زمان انتشار: 15:32:12 - 1400/09/28
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری فراخوان مسابقه معماری Nano House 2021

فراخوان مسابقه معماری Nano House 2021 منتشر شد.

خانه فضایی است که برای همه کاربران آن صمیمی است. خانه جدا از اینکه پناهگاه امن ماست، فراتر از کارکرد روزمره خود یعنی سرپناهی برای کاربران و فعالیت های آنهاست و با هر یک از کاربران در سطح احساسی و شخصی خودشان ارتباط برقرار می‌کند.

سکونتگاه های متواضع ما شاهد دگرگونی هایی با پیشرفت های سریع در فناوری، افزایش فضاهای کارآمد، نگرانی های زیست محیطی و مالی، نیازها و خواسته های فزاینده مردمی است که در آن‌ها زندگی می‌کنند.

خانه ها امروزه موجودیت های همه کاره‌ای هستند؛ از جمله: استفاده از این فضا به عنوان دفاتر، فضای بازی، فضای تمرین و فضاهای برای تعامل و تفریح. از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای کوچک و روستاهای کوچک روستایی، هر فرهنگی تحت تاثیر تاریخ، سیاست، اقتصاد و منابع خود در نحوه تعریف خانه است.

معماران این مهارت را داشته اند که از طریق یک فضای ساخته شده بر جامعه، روابط انسانی و تعاملات به روش های بی شماری تاثیر بگذارند. با قرار گرفتن خانه در مرکز زندگی انسانی ما، ذهن ها را به شیوه ای ناخواسته شکل می‌دهد، کهن الگویی که پایه ای است از نحوه نگرش ما به مسائل اطراف خودمان. با شکست های زیست محیطی و مالی که امروزه در طلوع عصر همه گیری جدید با آن مواجه هستیم، میل به آزادی بیشتر مردم را به دنبال روش‌های ساده تر و کارآمدتر برای زندگی سوق داده است.

 

چالش طراحی

برگزارکنندگان از طراحان و علاقه مندان دعوت می‌کند یک خانه با مقیاس کوچک برای 2 فرد شاغل در هر گروه سنی طراحی کنند که برای کارایی فضایی بهینه شده است تا تمام نیازهای کاربران را برآورده کند. متراژ خانه طراحی شده نباید از مساحت 300 فوت مربع تجاوز کند.

شرکت کنندگان موظف اند نیازهایی را که کاربران ممکن است در آینده نامعلوم به آن نیاز داشته باشند پیش بینی و تامین کنند و همچنین از نظر فضایی میهمانان و حیوانات خانگی را در خود جای دهد. خانه طراحی شده می‌تواند فضاهای موقتی چند منظوره و در عین حال راحت را برای عملکردهایی که هسته اصلی خانه نیستند، داشته باشد.

 

ثبت نام اولیه؛

6 آذر الی 7 بهمن 1400

 

ثبت نام استاندارد؛

8 بهمن الی 13 اسفند 1400

 

آخرین مهلت ارسال آثار؛

19 اسفند 1400

 

اعلام نتایج اولیه؛

22 اردیبهشت 1401

 

جوایز؛

  • نفر اول؛ 2000 دلار
  • نفر دوم؛ 1200 دلار
  • نفر سوم؛ 800 دلار
  • 10 اثر منتخب

برندگان و جوایز افتخاری در وب سایت Volume Zero و چندین مجله بین‌المللی معماری و طراحی منتشر خواهند شد. برای نشان دادن قدردانی ما، همه شرکت کنندگان گواهی شرکت در مسابقه دریافت خواهند کرد.

 

اسامی هیئت داوران در طول مسابقه از وب سایت اصلی مسابقه منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه به وب سایت اصلی مسابقه مراجعه فرمایید.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب سایت بین‌المللی معماری جهان

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.