کد خبر: 2294 زمان انتشار: 12:36:10 - 1401/01/29
دبیر همایش ملی صنعت ساختمان خبر داد برگزاري همایش ملی ساختمان در آمل

همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد بيستم اردیبهشت امسال در شهرستان آمل برگزار مي شود.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری ، بهرام شعبانی در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با حضور چهره‌های ملی واساتید دانشگاهی مرتبط با صنعت ساختمان سازی کشور از جمله محمود گلابچی، چهره ماندگار ایران در معماری و مهندسی راه و ساختمان و مدیران ارشد اجرایی کشوری و استانی روز ۲۰ اردیبهشت ماه امسال در شهرستان آمل برگزار می‌شود.

وی افزود: بهره گیری از تجارب معماری بومی مازندران، شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی و جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست مازندران به عنوان محورهای اصلی همایش ملی صنعت ساختمان در شهرستان آمل است.

لزوم برگزاری سالانه همایش‌های صنعت ساختمان در مازندران

دبیر همایش ملی صنعت ساختمان، با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این همایش با هدف تداوم برگزاری سالانه آن درسطح استان تشکیل خواهد شد، گفت: حضور چهره‌های مطرح کشوری درهمه بخش‌های صنعت ساختمان سازی، کمک بسیار زیادی درجهت ارتقای سطح کیفی و پیشرفت کاری مهندسان و پیمانکاران و دیگر فعالان مرتبط با صنعت ساختمان سازی در مازندران خواهد شد.

شعبانی ادامه داد، یکی از الزام‌هایی که با برگزاری همایش ملی ساختمان در مازندران به دنبال آن هستیم، جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری های بی ضابطه در زمین‌های با ارزش کشاورزی استان برای ساختمان سازی است.

ضرورت بروزرسانی در مقررات ملی ساختمان عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی صنعت ساختمان هم درخصوص اهداف برگزاری این همایش نیزگفت: یکی از هدف‌های مهم برگزاری همایش ملی صنعت ساختمان در شهرستان آمل، تشویق برای حضور سرمایه گذاران از سراسر کشور برای ساختمان سازی های اصولی با ارائه نقشه‌های جامع و متناسب با ساختار مازندران است.

بهزاد غلامپور با تاکید براینکه مقررات ملی ساختمان پس از گذشت بیش از دو دهه از ابلاغ آن نیاز جدی به بروزرسانی دارد، تصریح کرد، به عنوان چهره علمی ودانشگاهی باید اعلام کنم، بخشی از مقررات ملی ساختمان در کشور اکنون ضعف دارد وبا قدرت این ضعف‌ها درهمایش درجهت اصلاح مواردی از آنها بیان خواهد شد.

ایجاد دپارتمان ایمنی درنظام مهندسی

وی، با بیان اینکه متأسفانه یکی از اشکال‌هایی که به صنعت ساختمان سازی کشور وارد است، نبود دپارتمان ایمنی در سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور است، گفت: به عنوان نمونه هیچ مقررات خاصی در جوشکاری ساختمان در بخش استفاده از اسکلت فلزی نداریم و در واقع درهمایش ملی صنعت ساختمان به دنبال بیان این هدف‌های مهم برای تشکیل این کمبودها وراهکارهای تأثیرگذار هستیم.

صنعت ساختمان پایدار با الگوگیری از بافت استان‌ها شکل بگیرد

عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی صنعت ساختمان بر تداوم برگزاری این همایش‌ها تاکید کرد و گفت: با برگزاری همایش‌های در حوزه صنعت ساختمان سازی، مصالح جدید در این صنعت معرفی و قبول و پذیرش آن در ساختمان سازی های جدید نیز از سوی سازندگان و مالکان راحت خواهد شد.

علیرضا ایران دوست افزود: باید برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها درکشور باید صنعت ساختمان سازی خوب وپایدار داشته باشیم تا عمر سازه‌ها نیز متناسب با این پیشرفت‌ها افزایش یابد.

لزوم رعایت معماری بومی در صنعت ساختمان سازی

ایران دوست، با تاکید براینکه متأسفانه اکنون کمتر درساخت وسازهای ساختمانی شهری وحتی روستایی ضوابط ساختمان سازی از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شود، گفت: متأسفانه اکنون درظاهر و معماری ساختمان سازی درمازندران از بافت سنتی و متناسب با ساختار چند دهه قبل استان فاصله ایجاد شده و نماهای شسته و بتنی به سمت نماهای سنگی و رومی درحال افزایش و اقبال عمومی شده است.

وی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر در شهر آمل و دیگر شهرهای کشور در همه بافت‌ها و محدوده‌های شهری بدون ضابطه و قاعده ساخت وساز انجام شده وبه کلی ویلانشینی در شهرها خراب شده است، ابراز امیدواری کرد: خروجی و برگزاری همایش ملی صنعت ساختمان با الزام‌هایی به شهرداری‌ها درجهت ایجاد مکان‌هایی برای احیای ویلانشینی سنتی، معماری‌ها در ساخت وسازها متناسب با نوع اقلیم هرشهر احیا شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.