کد خبر: 2267 زمان انتشار: 10:08:12 - 1401/01/18
به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه همایش بین‌المللی "هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار" برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اواخر تیرماه به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری ،  به نقل از  ایسنا، دکتر تورج زینی‌وند دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار»  در نشست هماهنگی این همایش اظهار کرد: پیرو ثبت جهانی هورامان از منظر فرهنگی و زمینه‌سازی جهت دستیابی به توسعه پایدار این منطقه، برگزاری همایش بین‌المللی با عنوان «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» در دستور کار دانشگاه رازی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» ابراز امیدواری کرد: این همایش توجه پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و سایر مجامع علمی در سراسر جهان را به منطقه فاخر ملی و جهانی «هورامان» معطوف می کند.

زینی‌وند بر استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی گسترده همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نادر نادری دبیر علمی این همایش هم 25 و 26 تیر ماه را زمان برگزاری همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اعلام کرد و گفت: محورهای این همایش شامل «باستان‌شناسی، تاریخ، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی»، «ادبیات، زبان و گویش‌های محلی»، «جغرافیا، محیط زیست و گردشگری»، «جامعه‌شناسی، آئین و هنر»، «اقتصاد، کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار» و «معماری، شهرسازی و مرمت» خواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی وب‌سایت همایش، 31 خرداد را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش اعلام کرد و گفت: این همایش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

در ادامه دکتر شیرین زردشتیان دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اظهار کرد: از اولویت‌های این همایش توجه به ابعاد مختلف فرهنگی هورامان از قبیل مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس است تا ضمن تلاش برای تقویت ابعاد آن، زمینه شناسایی بیش از پیش ابعاد مختلف فرهنگ غنی هورامان از دیدگاه پژوهشگران حوزه‌های مختلف فراهم و دستیابی به توسعه پایدار منطقه تسهیل گردد.

وی ارائه و انتشار آخرین مستندات و یافته های علمی با رویکرد منظر جهانی هورامان، تحکیم وحدت ملی و تعمیق همبستگی فرهنگی و اجتماعی، تعمیق نگاه دانش بنیان و جامعه محور در مطالعه مواریث فرهنگی در سطوح ملی و محلی، تدوین گزارش کار در حوزه پژوهش برای ارائه به یونسکو، شناخت جوامع محلی برای همراهی در توسعه منطقه و ایجاد امنیت پایدار و تشکیل شبکه پژوهشگران هورامان شناس و برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مستمر را از جمله اهداف این همایش برشمرد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.