کد خبر: 2264 زمان انتشار: 13:06:30 - 1401/01/15
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری فراخوان مسابقه معماری " موزه احساسات "

فراخوان مسابقه معماری " موزه احساسات " منتشر شد.

شاید اولین هدف شما در هنگام ورود به ساختمان توجه به احساسی که فضا در شما ایجاد می‌کند نباشد، اما معماری همیشه تاثیر زیادی بر احساسات داشته است.فضاهای مختلف طوری طراحی شده است که ساکنان و کاربران آن احساسات متفاوتی را تجربه و احساس کنند. فضاهای دفاتر اداری می‌توانند منتقل کننده انرژی، بهره وری و الهام بخشي از مكان باشند، گالری های هنری می‌توانند در کاربران زمینه تفکر و کنجکاوی را ایجاد کنند و موزه ها می‌توانند به شما حس آرامش حضور در فضا و جذابیت خاصی ارائه دهند. فضاهای این کاربری ها کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و تعاریف و مفاهیم آن‌ها فراتر از یک ساختمان است.

 

 

به عنوان بخشی از سری مسابقات سالانه معماری، مسابقه موزه احساسات به شرکت کنندگان این فرصت را می‌دهد تا از معماری به عنوان ابزاری برای نشان دادن احساسات مختلف استفاده کنند. در این چالش شرکت کنندگان باید موزه ای را طراحی کنند که شامل دو سالن نمایشگاه جداگانه باشد که احساسات متضاد را به نمایش بگذارد – یکی القا کننده احساسات منفی و دیگری برانگیختن احساسات مثبت.

 

 

شرکت کنندگان در انتخاب احساسات متضاد آزاد هستند. هدف از برگزاری این مسابقه، استفاده از معماری به عنوان ابزار اولیه برای ایجاد حالات عاطفی از طریق توجه است. این کار ممکن است با تغییر مقیاس فضاها، حرکت در فضا، رنگ ها، نور و متریال ها انجام پذیرد.

 

 

" از آن‌جایی که این فراخوان یک مسابقه ایده پردازی است، شرکت کنندگان در انتخاب مکان سایت، پروژه واقعی یا خیال پردازی شده و همچنین اندازه ساختار خود آزادند. "

 

 

جوایز

 

نفر اول؛ 3000 یورو

نفر دوم؛ 1500 یورو

نفر سوم؛ 500 یورو

جایزه دانشجویی؛ 500 یورو + 50 یورو کارت هدیه Archive Books

جایزه پایداری؛ 500 یورو + 50 یورو کارت هدیه AAPPAREL

6 اثر منتخب

 

ثبت نام زود هنگام؛ 14 نوامبر الی 16 دسامبر

پیش ثبت نام؛ 17 دسامبر الی 8 فوریه

ثبت نام دیر هنگام؛ 9 فوریه الی 3 می

آخرین مهلت ثبت نام؛ 3 می 2022

آخرین مهلت ارسال آثار؛ 14 ژوئن 2022 ( 11:59 بعد از ظهر به وقت گرینویچ )

اعلام برندگان؛ 19 جولای 2022

 

چالش طراحی

شرکت کنندگان این مسابقه باید مفهوم و تفکر طراحی خود را از طریق استفاده از تصاویر بصری انتقال دهند و استفاده از متن برای توضیح قدغن می‌باشد.

شرکت در این مسابقه به صورت انفرادی یا گروه های 4 نفری امکان‌پذیر می‌باشد.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم؛

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.