کد خبر: 2854 زمان انتشار: 10:38:37 - 1403/06/14
معرفی 13 پاویون ملی نمایشگاه Expo 2025 اوساکا شگفتی‌های معماری Expo 2025 اوساکا/13 پاویون ملی با طراحی‌های منحصر به فرد

طرحی‌های متنوع و خلاقانه 13 پاویون ملی برای نمایشگاه Expo 2025 اوساکا رونمایی شدند. این پاویون‌ها از 13 آوریل تا 13 اکتبر 2025 در جزیره Yumeshima به نمایش خواهند درآمد و با استفاده از سازه‌های نوآورانه و چندرسانه‌ای به معرفی فرهنگ و فناوری کشورهای مختلف خواهند پرداخت.

به گزارش رسانه " اخـبــار معـمـاری  " در ادامه، به معرفی 13 پاویون ملی برجسته که در نمایشگاه Expo 2025 اوساکا در ژاپن به نمایش گذاشته خواهند شد، می‌پردازیم. این نمایشگاه که توسط معماران Sou Fujimoto و با تم "طراحی جامعه آینده برای زندگی ما" برنامه‌ریزی شده، قرار است از 13 آوریل تا 13 اکتبر 2025 در جزیره مصنوعی Yumeshima در خلیج اوساکا برگزار شود.

پاویون‌های ملی درون یک حلقه چوبی به مساحت 60,000 متر مربع قرار خواهند گرفت که توسط Sou Fujimoto Architects طراحی شده و از سازه‌های سنتی چوبی ژاپنی الهام گرفته است. در کنار این پاویون‌ها، مجموعه‌ای از پاویون‌های بخش خصوصی نیز قرار دارد، از جمله Blue Ocean Dome که توسط معمار ژاپنی شیگرو بان با استفاده از لوله‌های کاغذی، بامبو و پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن ساخته خواهد شد.

یکی از روندهای جدید در پاویون‌های ملی امسال، استفاده از سازه‌های قابل تفکیک و استفاده مجدد، همراه با نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای است که به بینندگان نگاهی عمیق به زندگی در هر کشور ارائه می‌دهند.

پاویون جمهوری چک توسط  Apropos Architects

پاویون جمهوری چک با طراحی اسپیرال خارجی خود که انعکاسی از فضای نمایشگاهی داخلی‌اش است، توجه را جلب می‌کند. این پاویون به شکل یک رمپ مارپیچ طراحی شده که دور یک آتریوم با نورگیر پیچیده می‌شود. هدف از این طراحی، تشویق بازدیدکنندگان به حرکت و تأکید بر اهمیت فعالیت بدنی است.

 

پاویون بحرین توسط لینا غطمه

معمار لبنانی لینا غطمه، سازه‌ای چوبی و تکه‌تکه برای پاویون بحرین پیشنهاد داده است. این پاویون به سمت دریا قرار دارد و تاریخچه دریانوردی و بندری این کشور را جشن می‌گیرد. این سازه چوبی که با جزئیات آلومینیومی تزئین شده، از قایق‌های سنتی بحرینی الهام گرفته شده است که برای تجارت کالاهای سنگین در سواحل شرقی عربستان و آفریقای شرقی استفاده می‌شده است.

 

پاویون سوئیس توسط  Manuel Herz Architekten

پاویون سوئیس که توسط Manuel Herz Architekten طراحی شده است، به عنوان "ساختمانی که در طبیعت جای گرفته" توصیف می‌شود و هدف آن نشان دادن همزیستی جهان‌های طبیعی و مصنوعی است. این سازه از ساختارهای سبک و کروی شکل تشکیل شده که با گیاهان احاطه شده‌اند و با پلاستیک مشابه فویل پوشیده شده‌اند.

 

پاویون عربستان سعودی توسط  Foster + Partners

پاویون عربستان سعودی از معماری روستاهای سنتی این کشور الهام گرفته شده و به صورت مجموعه‌ای از حجم‌های زاویه‌دار طراحی شده است که یک حیاط جلویی با پوشش گیاهی را احاطه کرده‌اند.

 

پاویون هلند توسط RAU

پاویون هلند توسط استودیوی هلندی RAU Architects طراحی شده و شامل ساختاری است که دور یک "خورشید در حال طلوع" سازماندهی شده است و نمای بیرونی آن شبیه آب مواج است.

 

پاویون انگلیس توسط  Woo Architects

پاویون انگلستان که توسط Woo Architects طراحی شده است، به صورت یک سازه مشبک و معکوس ساخته خواهد شد.

 

پاویون فرانسه توسط Coldefy & Associés و Carlo Ratti Associati

پاویون فرانسه با همکاری Coldefy & Associés و Carlo Ratti Associati طراحی شده و هدف آن نمایش "مشارکت فرانسه در فرهنگ و محیط طبیعی" است.

 

پاویون ایتالیا توسط Mario Cucinella Architects

پاویون ایتالیا به سه بخش تقسیم خواهد شد: تئاتر، شهر ایده‌آل و باغ ایتالیایی. این فضاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بازدیدکنندگان احساس "حضور در ایتالیا" را القا کنند.

 

پاویون ایالات متحده توسط  Trahan Architects

پاویون ایالات متحده توسط Trahan Architects به عنوان "دره‌ای" طراحی شده است که از دو دیوار تشکیل شده که در زاویه‌ای به هم قرار می‌گیرند و بازدیدکنندگان را به داخل هدایت می‌کنند.

 

پاویون ژاپن توسط  Nikken Sekkei

پاویون ژاپن توسط شرکت Nikken Sekkei طراحی شده و شامل یک سازه دایره‌ای شکل از تخته‌های چوبی لمینیت شده است.

 

پاویون کویت توسط  LAVA

پاویون کویت با طراحی LAVA شامل یک سقف بزرگ و منحنی است که به شکل بال‌ها مدل‌سازی شده و به عنوان ورودی اصلی عمل می‌کند.

 

پاویون سنگاپور توسط  DP Architects

پاویون سنگاپور با نام "کره رویا"، به صورت یک کره قرمز و فلس‌دار طراحی شده است.

 

پاویون استرالیا توسط  Buchan

پاویون استرالیا که توسط استودیوی Buchan طراحی شده است، به شکل میوه گام‌نات که بر روی گیاهان بومی اوکالیپتوس رشد می‌کند، مدل‌سازی شده است.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم: پویا مودتی، کارشناس ارشد معماری، گرایش انرژی

 

منبع

Dezeen


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.