کد خبر: 1423 زمان انتشار: 21:57:04 - 1400/03/04
ساخت چراغ خیابانی که با انرژی باد کار می‌کند

یکی از دانشجویان آلمانی برای نخستین بار چراغی را مخصوص نصب در خیابان‌های کلان‌شهرها طراحی کرده با انرژی باد کار می‌کند و باعث کاهش آلودگی‌های محیطی ناشی از تابش نور می‌شود.

این چراغ از طریق انرژی باد، انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده و فقط درصورت لزوم روشن می‌شود. به همین دلیل هم در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر عمل می‌کند و هم آلاینده‌های محیطی برای فضای شهرهای بزرگ ایجاد نخواهد کرد.

در واقع این چراغ سبز برای برای کاهش آلودگی نور و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با روشنایی خیابان و کاهش تاثیر آن بر روی انسان و حیوانات و همچنین محیط‌زیست، طراحی شده است.


 


 


 


 


این چراغ به‌گونه‌ای طراحی شده که با حرکت باد، ورقه‌های توربینی آن نیز حرکت می‌کند و به جذب انرژی طبیعی باد می‌پردازد. لازم به ذکر است که اگر ما می‌خواهیم آینده‌ای كه ارزش زندگی در آن وجود داشته باشد را حفظ كنیم، باید فورا شهرهایمان را به مناطق پاک، پایدار و كم‌ضرر تبدیل كنیم که تولید تجهیزاتی همچون این چراغ دوستدار محیط‌زیست می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.


 


 


 


ما باید فورا با آلودگی نوری و از بین‌رفتن تنوع‌زیستی همراه آن مقابله كنیم؛ این فقط در صورتی اتفاق می‌افتد كه شهرها خودشان لز طریق سیستم‌های غیرمتمرکز و فناوری‌های نوین سبز وابسته به آن، انرژی تولید كنند. به همین دلیل می‌توان گفت باد یکی از پتانسیل‌های قوی است که کمتر به آن توجه شده و حتی در محیط‌های بزرگ شهری نادیده گرفته می‌شود. اما استفاده از این انرژی مفید می‌تواند قطعا به تولید هرچه بیشتر انرژی پاک در کلان‌شهرها کمک کند و از افزایش حجم آلودگی‌ها در این فضاهای بزرگ شهری به میزان چشمگیری بکاهد.


 


 


 


این لامپ سبز را می‌بایست بین سه تا 6 متر بالاتر از سطح زمین در کنار خیابان‌ها نصب کرد تا بتواند بیشترین حجم انرژی باد را جذب کند. توربین بادی فیروزه ای و چرخ چرخدار دارای چهار تیغه روتور آیرودینامیکی ساخته‌شده از ورق فلز تاشده، در این چراغ خیابانی قرار گرفته‌اند تا بتوانند انرژی باد را مهار کنند.

اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.