کد خبر: 1453 زمان انتشار: 22:37:29 - 1400/03/26
مفهوم زباله صفر در معماری / نگاهی به پاویون ژاپن در دوسالانه معماری ونیز

اثر «مالکیت مشترک در عمل: گذرگاه عناصر» مصرف انبوه و استفاده مجدد در معماری را به چالش می‌کشد.

«مالکیت مشترک درعمل:گذرگاه عناصر» عنوان پروژه معماری است که توسط گروهی از معماران ژاپنی با کیوریتوری کوزو کادوواکی(Kozo Kadowaki) در منطقه جیاردینی، به نمایش درآمده است.

پاویون ژاپن از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا در مورد مصرف انبوه، استفاده مجدد و پایداری در معماری تأمل کنند.

این نمایشگاه بقایای یک خانه چوبی65 ساله را که پس از جنگ در ژاپن ویران شده به ایتالیا منتقل کرد تا با افزودن مواد مدرن یک ساختار جدیدی را به نمایش بگذارد. در واقع این پروژه، یک زندگی جدید در یک مکان جدید به این عناصر قدیمی می‌دهد.

در تراس پاویون ژاپن نیمکت‌های ساخته شده از سقف قدیمی خانه و دیوارهای قدیمی میزبان بازدیدکنندگان است. همچنین در داخل پاویون مخاطبان با یک انبار که تمام عناصر به‌جا مانده از خانه را در خود جای داده مواجه می‌شوند.

کوزو کادوواکی و تیمش در جواب به موضوع هفدهمین بی‌ینال معماری ونیز«ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» تغییر تمرکز از سیاست در خدمت مصرف انبوه به استفاده مجدد و نوسازی را پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها استفاده مجدد از مواد و جایگزین‌های پایدار برای شیوه‌هایی که منجر به زباله می‌شوند مانند تخریب خانه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی را جستجو می‌کنند.

ناگازاکا  یکی از معماران این پروژه گفته است: «طی چند سال گذشته که در رویدادهای بین‌المللی زیادی شرکت کرده‌ام، همیشه نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را زیر سئوال برده‌ام، به ویژه هنگامی که مردم ابزاری مانند اینستاگرام و فیس بوک را برای برقراری ارتباط با جهان دارند. البته، مهم است که واقعاً کارها را از نزدیک ببینیم ولی در این عصر به شخصه فکر می‌کنم اگر کارهای خاصی را که به آن علاقه دارید، به صورت جداگانه جستجو کنید مناسب‌تر است ومی توانید از آثار درجایی که خلق شده‌‌اند دیدن کنید و حتی مکالمات شخصی با هنرمندان یا طراحان داشته باشید».

او درباره این پروژه توضیح داده است: «من به عنوان عضوی از این گروه، پیشنهاد دادم نمایشگاهی ایجاد کنیم که مردم  بتوانند به راحتی معنی حرکت را درک کنند. این ایده مورد استقبال همه قرار گرفت و توافق کردیم یک نمایشگاه را با استفاده از مواد قراضه که در حال تخریب است، ایجاد کنیم.»

این مواد بعد از دوسالانه به عنوان بخشی از ساخت امکانات برای ساکنان یک مجتمع آپارتمانی در حومه اسلو، نروژ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین غرفه ژاپن یک کارگاه آموزشی برگزار می‌کند تا استفاده مجدد از چوب برای تولید مبلمان را به مخاطبان آموزش دهد.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.