کد خبر: 1489 زمان انتشار: 01:30:11 - 1400/04/15
اتصال گذشته و حال با آب اثر هنرمندان دانمارکی در دوسالانه معماری ونیز

پاویون کشور دانمارک در هفدهمین دوسالانه ونیز پروژه «اتصال» اثر گروهی از معماران شرکت لوندگارد و ترنبرگ را با مدیریت و هماهنگی ماریانا کروگ در منطقه جیاردینی به نمایش گذاشته شده است. این آثار برگزیده کنت مارتینوسن و مرکز معماری دانمارک ست.

«اتصال» عنوان پاویون دانمارک در پاسخ به سوال هفدهمین بی‌ینال معماری ونیز «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به بررسی وضعیت آب به‌عنوان عنصر فیزیکی و حیاتی برای بشر پرداخته است. غرفه دانمارک با نمای متفاوتی که با گیاهان و گلدا‌ن‌ها در یک قفسه چوبی تزئین شده، بازدیدکنندگان را به صرف یک چای دعوت می‌کند.

 برای ورود به داخل نمایشگاه، بازدیدکنندگان باید از پشت مخزن عبور کنند و یک سراشیبی چوبی باریک را که به ورودی غرفه منتهی می‌شود دنبال کنند. مخاطبین از طریق لوله و نهر آب به یک فضای نیمه بیرونی هدایت می‌شوند، جایی که لوله‌ها وظیفه آبیاری گیاهان را به‌عهده دارند. در ادامه، یک میزبان از مهمانان با چای گیاهی پذیرایی می‌کند تا تاثیر آب را به عنوان یک عنصر مهم و حیاتی گوشزد کند.

اتاق آخر یک سالن پر آب است که آب لوله‌ها به درون آن می‌ریزد و یک آبشار کوچک ایجاد می‌کند. در آخر یک سکو از درخت کاج در بالای بدنه آب شناور است و مانند پل متحرکی بازدیدکنندگان را به داخل فضا جذب می‌کند. 

نشت آب از طریق پمپ‌ها و لوله‌ها به داخل ساختمان، در یک چرخه مداوم به مخزن می‌رسد.

 این فرآیند دایره‌ای شکل به ما یادآوری می‌کند که همه ما بخشی از یک سیستم هستیم که در آن آب، گذشته و حال را به هم متصل می‌کند. همچنین اشاره به ماهیت فرآیند چرخه در اغلب پدیدهای طبیعی روی کره زمین دارد.

معماران این پروژه گفته‌اند: «آب به داخل غرفه دعوت می‌شود، بر روی صحنه ظاهر شده و دوباره از غرفه خارج می‌شود. مخاطبان در هنگام گشت‌وگذار در غرفه با نوشیدن یک فنجان چای دم کرده با برگ‎‌های گیاهانی که آب را از این سیستم جذب کرده‌اند بخشی از این چرخه شوند.»

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

 

هنر آنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.