کد خبر: 1680 زمان انتشار: 10:40:05 - 1400/06/31
اختصاصی پایگاه اخبار معماری خانه‌های پیش‌ساخته مدولار فولادی برای اولین بار در جهان توسط پرینترهای سه‌بعدی ساخته شدند.

استودیو معماری MaskArchitects اولین خانه های مدولار سازه فولادی جهان را که به کمک پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند در شهر اورانی، ایتالیا طراحی و به مرحله اجرا رساندند.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری "  معماران گروه معماری MaskArchitects این خانه‌های مدولار را با الهام از کار مجسمه ساز ایتالیایی، Costantino Nivola طراحی کرده‌اند. این خانه‌ها برای اولین بار قرار است در موزه Nivola به دید عموم درآیند. این استودیو اولین آتلیه معماری و طراحی در جهان است که از سیستم سازه‌ای اسکلت بیرونی با چاپ سه بعدی فولادی استفاده کرده است که با کمک این راه حل جدید و تکنیک ساخت که EXOSTEEL نامیده می‌شود، از تمام عناصر عملکردی ساختمان حمایت و طراحی و فضاسازی مناسب را تسهیل می‌بخشد.

 

طراحان این استودیو مدول‌ها را با رویکرد پایداری در محیط‌های طبیعی و با الهام از مجسمه La Madre طراحی کرده‌اند. این خانه‌ها فضاهای اجتماعی، نمایشگاهی و سکونتی خواهند داشت. در واقع از دید استودیو معماری، هر خانه قطعه‌ای هنری قابل زندگی و اجتماعی و هنری برای کاربران خواهد بود که هویت تاریخی را حفظ و آن را گسترش خواهد داد.

هدف گروه معماری، ادغام معماری، هنر و فناوری در این پروژه به صراحت قابل مشاهده است. آن‌ها می‌خواهند فرهنگ و هنر اورانی را حفظ و گسترش دهند.

 

سایت محل پروژه، دامنه‌ای کوهستانی با تپوگرافی بی نظم می‌باشد که به بخش‌های نامنظم تر نیز تقسیم می‌شود و سطوح و کدهای ارتفاعی مختلفی را برای بناهای مدولار فراهم می‌کند. این بناها با ساختار خود، منطبق بر طبیعت، مستقل و هماهنگ با ساختار طبیعت خواهند بود و آسیبی به آن نخواهند رساند تا حدی که حفره های تعبیه شده در بدنه این سازه ها امکان عبور باد را ایجاد خواهند کرد.

 

این سازه های مدولار به صورت انرژی دوست طراحی شده‌اند تا کم‌ترین آسیب را از لحاظ انرژی و سوخت به محیط اطراف خود وارد سازند. هر ساختمان دارای یک برج انرژی است که انرژی طبیعی تولید شده از خورشید و باد را به انرژی مورد لازم برای استفاده کاربران بنا را تامین میکند. برج انرژِ با صفحات خورشیدی پوشانده شده است که انرژی خورشیدی را جمع آوری خواهد کرد در حالی که بالای برج انرژی مرکزی به طور هم‌زمان با چرخش 360 درجه ای انرژی مضاعف الکتریکی نیز تولید خواهد کرد. حفره های تعبیه شده در بدنه سازه ها با مکانیزم به بالای برج انرژی هدایت خواهد شد تا با چرخش آن انرژی تولید شود.

در بالای برج انرژی برخی ابزارهای تکنولوژیکی مانند دوربین های هوشمند و سنسورهای حرارتی و آشکارسازی آتش نیز قرار داده شده است. این امر برای تامین امنیت اجتماعی و همچنین داشتن امنیت طبیعی در برابر بلایای طبیعی فراهم شده است. متریال این مدول‌ها کامپوزیت خاکستری روشن مبتنی بر پیکسل می‌باشد.

سیستم برج انرژی همچنین دارای منبع ذخیره انرژی و آب باران نیز خواهد بود. این مدول‌ها قابل گسترش، انعطاف پذیر و سازگار با محیط خواهند بود. برای مثال در طول دوران پاندمی کووید – 19 از این مدول ها می‌توان برای قرنطینه و فضاهای بیمارستانی استفاده کرد یا در یک رویداد اجتماعی می‌توان از آن‌ها برای رویداد مورد نظر با قابلیت های مختلف استفاده کرد.

 

در ادامه پلان این خانه های مدولار را باهم مرور خواهیم کرد

 

ترجمه، تهیه و تنظیم 

  • پویا مودتی

منبع

  • مجله طراحی دیزاین
  • مجله معماری جهان معماری
  • آرچ‌دیلی

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.