کد خبر: 1713 زمان انتشار: 22:58:35 - 1400/07/10
اختصاصی پایگاه اخبار معماری پاویون های کشورهای منطقه آسیا در اکسپو 2020 دبی "بخش اول"

اکسپو 2020 به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی تاریخ است که در خاورمیانه و کشور امارات و شهر دبی برگزار می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی "ارتباط ذهنها و ایجاد آینده" است که فرصت‌های جدیدی را برای تسهیل انتشار اطلاعات به همه ایجاد می‌کند، که در نتیجه به افراد اجازه می دهد اعضای فعال این اکوسیستم جهانی باشند.

 

  • پاویون آذربایجان از گروه معماری " Simmetrico"

 

طراحی پاویون آذربایجان تلفیق فناوری تعاملی با اشکال ارگانیک است. سازه این پاویون طرحی درختی است که از قسمت تنه، شاخ و برگ و قسمتی که شاخ و برگ را نگه می‌دارد تشکیل شده است. برگی دراز و کشیده ساختار مرکزی را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند. قسمت زیرین اطراف تنه که Agora نامیده می‌شود، می‌تواند مستقیما از فضای خارج قابل دسترسی باشد. طبقه زیرزمین، میزبان فضای فنی، کافه رستوران و آگورا است.

 

 

به نظر می‌رسد که آگورا به عنوان یک باغ معمولی آذربایجان، با صحنه‌ای کوچک برای نمایش و رویدادها، از ریشه‌های درختی بزرگ ایجاد شده است. سازه سقف به شکل برگ نماد یک فرایند انرژی بی پایان است و هر برگ انرژی خورشید را به نیروی حیاط تبدیل می‌کند. این پاویون دارای 1300 متر باغ و فضای پیاده روی است. تکنولوژی سقف آن از بالشتک‌های هوایی به منظور خنک نگه داشتن هوای داخل در دمای بالا است. این پاویون مجهز به پانل‌های خورشیدی، فن آوری تهویه طبیعی و امکان برداشت آب باران می‌باشد.

 

 

  • پاویون بنگلادش از گروه معماری " Wanders Werner Falasi"

 

نماینده این کشور در توضیح طراحی این پاویون گفته است؛ ما سعی بر این داریم تا در نمایشگاه 2020 دبی تصویری از یک کشور قوی و مستقل را برای تبدیل شدن به یک کشور با درامد متوسط به بالا تا سال 2031 و یک کشور با درامد بالا تا سال 2041 را به کل جهان نشان دهیم. مسعود بن مومن، وزیر امور خارجه این کشور می‌افزاید؛ بنگلادش از طریق این نمایشگاه علاقه‌مند است که جهان از طریق این کشور با منطقه جنوبی آسیا ارتباط بیشتری داشته باشد.

 

 

پاویون این کشور دو سالگرد مهم را: نخست؛ یکصدمین سالگرد تولد شیخ مجیبور رحمان، پدر ملت و دوم جشن آزادی ملت، جشن خواهد گرفت. از میهمانان استقبال شده و قسمتی برای معرفی و فروش صنایع دستی این کشور تدارک دیده شده است.

 

 

  • پاویون بوتان

 

در کشور بوتان، جست و جوی خوشبختی نه تنها معنوی است بلکه یک شاخص اساسی اقتصادی و اجتماعی است. پاویون این کشور که برگرفته از هنرهای نمایشی در قالب رقص و موزیک های محلی باشد، تا به حال تصویری از آن منتشر نشده است. این پاویون میزبان 13 هنر اختصاصی و صنایع دستی این کشور، از ریخته گری فلز تا سوزن دوزی خواهد بود.

 

 

  • پاویون برونئی دارالسلام از استودیوی معماری " Al Jabal Engineering"

 

طراحی پاویون این کشور اقتباسی از سفر در مرز تخیل و واقعیت خواهد بود که هم زمان بینش هایی از فرهنگ این کشور نیز ارائه دهد. تصویری از پاویون این کشور نیز در دسترس نبوده و بنا به گفته مسئولین این کشور طراحی این پاویون دارای عناصر طلایی و الگوهای اسلامی با الهام از معماری بروئنی خواهد بود.

 

  • پاویون کامبوج از استودیوی معماری "SDN"

 

این پاویون با مساحت 385 مترمربع، شامل 2 طبقه سازه‌ای همکف و طبقه اول است که با توجه به موضوع نمایشگاه، ترکیبی کامل از فرهنگ باستانی این کشور و ارائه مفهوم توسعه پایدار موضوع نمایشگاه است. نماینده این کشور اضافه می‌کند؛ ما قصد داریم کشورمان را به کل جهان معرفی کنیم و گردشگران بین‌المللی را برای بازدید از پادشاهی کامبوج جذب کنیم. در این پاویون اقتصاد این کشور و 4 دوره تاریخی این کشور یعنی، دوره قبل از آنکور، دوره آنگکور، دوره لانگ وک و دوره چاکتوموک به نمایش در خواهد آمد.

 

 

  • پاویون چین از استودیوی معماری " Construction Engr. Design”

 

پاویون این کشور با مساحت 4636 مترمربع، با الهام از فانوس سنتی چینی طراحی و اجرا شده است که نمادی از امید، نور و تعامل اجتماعی است. در بدو ورود این پاویون یک روبات به شکل پاندا، سمبل این کشور از بازدیدکنندگان پذیرایی خواهد کرد. طرح این پاویون نشان دهنده فرهنگ و تاریخ دیرینه این کشور با تلفیق هنرمندانه عناصر چینی با فناوری های مدرن است که موضوع آن فناوری واقعیت مجازی، افزوده و فناوری 5G و تکنولوژی خواهد بود.

 

 

  • پاویون هند از استودیوی معماری " CP Kukreja Architects"

 

پاویون عظیم 4 طبقه ای هند دارای نمایی دیجیتال و پویا بوده که قرار است هر هفته داستان 75 ساله تاریخ اخیر این کشور را روایت کند. این پاویون دارای فضایی برای تماشای بیش از 100 فیلم منتخب این کشور، فضای فرهنگی پر جنب و جوش، فضای کافه رستوران و فضایی برای تعاملات فرهنگی و کشوری خواهد بود.

 

 

  • پاویون اندونزی از گروه معماری " PT Wijaya Karya"

 

طراحی این پاویون تلفیقی از فن آوری های مدرن و دانش محلی است که هدف آن دعوت بازدیدکنندگان برای آشنایی با فرهنگ و صنایع دستی و آشپزی این کشور است. این کشور که قرن ها است به عنوان جزایر ادویه شناخته می‌شود توانسته است تاجران کشورها و منطقه های مهم جهان را به خود جذب کند. ویژگی اصلی مردم این کشور، گرمی و صمیمیت مردم آن و فرهنگ غنی و دیرینه آن‌هاست که نمایندگان این کشور امید دارند این ویژگی ها سبب رشد و توسعه این کشور در این نمایشگاه باشد.

 

 

  • پاویون ژاپن از استودیوی معماری " Yuko Nagayama/NTT Facilities"

 

پاویون ژاپن برای نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با محوریت ارتباط، یک شبکه هندسی سه بعدی را باز می‌کند که از مشترکات الگوهای سنتی ژاپنی (اریگامی) و عربی الهام گرفته شده است. این پروژه که توسط یوکو ناگایاما و همکاران طراحی شده است، از طریق معماری مختلف شباهت‌های فرهنگی بین ژاپن و خاورمیانه را آشکار می‌کند.

 

 

نمای سه بعدی ترکیبی از الگوهای Arabesque و Asanoha است در حالی که به هنر سنتی ژاپنی اریگامی نیز اشاره دارد. سازه ای که پاویون را احاطه کرده است نیز اشاره ای به هنر بسته بندی هدیه Origata ژاپنی دارد. همان‌طور که ناگایاما آن را توصیف می‌کند؛ از نظر ارتباط فرهنگی، من نقطه شروع خود را از شباهت‌هایی که بین الگوهای هندسی خاورمیانه و ژاپن مشاهده می‌کنم، در نظر گرفتم و این را در نمایی که نوع جدیدی از نمای سه بعدی مشبک هندسی است که به عنوان دیوار عمل می‌کند، بررسی کردم.

 

 

  • پاویون قزاقستان از گروه معماری " ARDECO And Insglueck"

 

پاویون این کشور از 3 طبقه سازه ای طراحی شده است که 4 زون متفاوت نمایشگاهی را به نمایش خواهد گذاشت. ویژگی های این پاویون، توسعه پویا، تنوع فرهنگی، منابع غنی انسانی و طبیعی و فرصت های گردشگری، فناوری و نمایش سرمایه گذاری این کشور می‌باشد. یکی از قسمت های نمایشگاهی این پاویون قسمت سینمای پانورامای آن است که نشان دهنده تعامل بین هوش مصنوعی و انسان بوده و برنامه ای فرهنگی است که هر روز در این قسمت نمایشگاهی به نمایش در خواهد آمد. همچنین فضایی برای رستوران غذاهای ملل این کشور و قسمت صنایع دستی نیز تدارک دیده شده است. فضای داخلی این پاویون از نمایشگرهای دیجیتال 3 بعدی طراحی شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند به دلخواه به قسمت و اطلاعات مورد نظر خودشان از این کشور دسترسی داشته باشند.

 

 

  • پاویون کره جنوبی از گروه معماری " Mooyuki Architects"

 

حرکت جهان به سمت کاربر و توجه به تکنولوژی و آینده موضوعی است که برای پاویون این کشور انتخاب شده است. کره جنوبی یکی از کشورهای شرق آسیا در بخش جنوبی شبه جزیره کره است و به خاطر کوه‌های سرسبز که با درختان گیلاس پوشیده شده، مشهور می‌باشد. هدف این پاویون تلاش پیشگامان تکنولوژی جهانی برای هدایت بشر به سوی آینده ای روشن ذکر شده، که قرار است فرهنگ این کشور، موسیقی، آرمان‌های انقلاب صنعتی چهارم و فرهنگ پاپ کره جنوبی از طریق این پاویون به مردم جهان نشان داده شود.

 

 

  • پاویون قرقیزستان

 

پاویون این کشور که هنوز تصویری از آن منتشر نشده است بنا به گفته نمایندگان این کشور قرار است با به نمایش گذاشتن پتانسیل های اقتصادی و گردشگری قرقیزستان و نحوه استفاده از توسعه نوآوری‌ها، دانش و استفاده گسترده از فناوری‌های اطلاعاتی، مردم جهان را با فرهنگ، تاریخ، سنت‌ها، میراث فرهنگی و مردم این کشور آشنا کند.

 

  • پاویون لائوس

 

نمایش دستاوردهای توسعه اقتصادی و اجتماعی و نقش ویژه ای که صنعت ابریشم و پنبه از دوران باستان تا به امروز در کشور لائوس داشته است نقطه عطف های طراحی این پاویون و هدف آن آشنایی کاربران و مردم جهان با مردم این کشور و صنعت تولید و بافت ابریشم و صنایع دستی است که هنوز طرحی از آن منتشر نشده است.

 

  • پاویون مالزی از استودیوی معماری " Hijjas Architects & Planners"

 

پاویون بدون کربن خالص، یکی از فرهنگ های ساخت و ساز در مالزی بزرگترین هدف آن‌ها نیز در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی بود که کربن منتشر شده توسط عملیات ساخت و ساز با متریال ها و مصالح بدون کربن و مصالحی که بازیافت پذیر هستند جبران شد. هدف پاویون مالزی طراحی پایدار و به نمایش گذاشتن اقتصاد مبتنی بر طراحی پایدار و فناوری و نوآوری های پایداری است. این پاویون قرار است با به نمایش گذاشتن فرهنگ اقوام مختلف، سنت‌ها، میراث و زبان‌ها مختلف این کشور که در هماهنگی کامل زندگی می‌کنند و به پیشرفت، وحدت و توسعه کشور کمک می‌کنند، از میهمانان در سطح جهانی پذیرایی کند.

 

 

 

  • ترجمه و تنظیم 

پویا مودتی"کارشناس معماری"

  • منبع

وب‌سایت بین‌المللی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.