کد خبر: 1983 زمان انتشار: 18:05:38 - 1400/09/25
ارائه گالری مجازی بر پایه NFT و Metaverse توسط معماران زاها حدید

معماران زاها حدید گالری مجازی را با کاوش در معماری، NFT و Metaverse ارائه کردند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری به نقل  از پايگاه بين المللي آرك ديلي معماران زاها حدید، NFTism، یک گالری هنری مجازی را در Art Basel Miami که از 2 دسامبر تا 4 دسامبر برگزار شد ارائه کردند که به بررسی معماری و تعامل اجتماعی در دنیای متاورس ( فراجهان ) پرداخت. این گالری دارای طرح های فضایی ایجاد شده توسط معماران زاها حدید بود که بر تجربه کاربر، تعامل اجتماعی و ترکیب بندی های "دراماتوروژیک" تمرکز داشت که با MMO ( بازی آنلاین گروهی چند نفره ) و خدمات فناوری تعاملی ترکیب شده بود.

 

 

متاورس چیست

متاورس از دو واژهٔ "متا" (Meta) به معنی فراتر و "یونیورس" (Universe) به معنی جهان تشکیل شده. در کل، معنی واژهٔ متاورس، "فرا جهان" (Metaverse) است. متاورس فرضیه ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترس خواهد بود. متاورس به شکلی محدود در حال حاظر در پلتفرم هایی مانند VRChat یا بازی های ویدیویی وجود دارد.

 

 

معماری مجازی گالری توسط فناوری های طراحی پارامتریک آزمایش شده میدانی برای ارائه تجربیات جدید و کاربر پسند به مخاطبان آنلاین گسترده، به خصوص اکنون که متاورس از اشکال جدید تولید فرهنگی خلاقانه مانند هنر دیجیتال و موزه های هنر مجازی پشتیبانی می‌کند، نیرو می‌گیرد. پلتفرم JOURNEE با ترکیب فناوری های خود در فضاهای مجازی طراحی شده توسط معماران زاها حدید، نرم افزاری به عنوان سرویس (SaaS) را توسعه داده است که بر اساس فناوری MMO خصوصی و بهینه سازی شده که با عملکرد یکپارچه با قابلیت های تعامل صوتی و تصویری ساخته شده است.

 

 

این پروژه بر روی فضاهای سایبری تمرکز دارد که ارتباط انسان با انسان را از طریق شبکه های کامپیوتری امکان پذیر می‌کند. فناوری های بازی های ویدیویی MMO، همراه با شبکه های پر سرعت و فضای ابری، به فضاهای سایبری اجازه داده اند تا جهان های سه بعدی همه جانبه، تعاملی و اجتماعی جذاب ایجاد کنند که می‌تواند از طریق دستگاه های مختلف و متنوع در دسترس باشد. فضاهای سایبری به بخش جایی ناپذیر فناوری های وب فضایی تبدیل شده اند که زیر بنای متاورس را تشکیل می‌دهند، یک محیط آنلاین که تجربیات فضایی و تعاملی فضاهای سایبری را با حمایت از زیر ساخت های اجتماعی، تعاملی و و اقتصادی تشکیل می‌دهد.

 

این گالری مجازی همچنین میزبان طرح هایی از جمه قایق Z-Car One، Z-Boat، یک تندیس، Belu و یک چهارپایه به نام Orchis که قبلا توسط کنی شاختر سفارش داده شده بود، است.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه اختصاصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی Metaverse
  • Archdaily.com

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.