کد خبر: 2040 زمان انتشار: 15:15:51 - 1400/10/07
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری بدترین شهرهای اروپا برای زندگی از لحاظ آلودگی هوا

گزارش جدید گروه تحقیقاتی Airly نشان می‌دهد که کدام شهرهای اروپا بدترین کیفیت آب و هوایی را دارند.

آلودگی هوا موضوعی است که همچنان اروپا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. طبق مطالعه شرکت ایرلی، آلودگی ذرات ریز به ویژه در نواحی بالکان و اروپای مرکزی زیاد است. زاگرب، بخارست و تسالونیکی در صدر فهرست شهرهایی هستند که بالاترین غلظت PM10  ( ذرات با قطر میکروسکوپی کمتر از 10 میکرومتر ) را دارند.

برای سطح آلودگی دی اکسید نیتروژن، بالاترین سطح در ناپل، کراکوف و بخارست یافت می شود. پاریس پس از آتن در پنجمین رتبه این فهرست است. دود اگزوز ناشی از ترافیک جاده ای علت اصلی آن است.

ویکتور وارچالوفسکی، موسس و مدیرعامل ایرلی می‌گوید: ما همه آلاینده‌ها و اول از همه ذرات مانند دی‌اکسید نیتروژن و غیره را در نظر گرفته‌ایم. و ما می‌توانیم ببینیم که اروپای مرکزی و شرقی با مشکلات آلودگی متفاوتی نسبت به اروپای غربی روبرو هستند. در فرانسه یا در بریتانیا، مشکل، سطح دی اکسید نیتروژن و ترافیک است.

شرکت Airly برای تهیه این گزارش از داده های حسگرهای شناسایی ذرات هوا در سراسر اروپا و همچنین از ایستگاه های نظارت عمومی آب و هوا استفاده کرده است. محققین این شرکت بر این باورند که برای حفظ سلامت ساکنان شهرها و همچنین حفظ اقتصاد نیاز به اقدام فوری در جهت کاهش آلودگی هوا است.

ویکتور وارچالوفسکی، موسس و مدیرعامل ایرلی می‌گوید: بین کشورها، بین منابع آلودگی، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما در نهایت آلودگی هوا همچنان یکی از بزرگ‌ترین قاتل‌های انسان است.

مطالعه اخیر آژانس محیط زیست اروپا تخمین می زند که 307000 نفر در سال 2019 به دلیل آلودگی ذرات ریز در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده اند.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی یورونیوز

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.