کد خبر: 2245 زمان انتشار: 11:52:03 - 1400/12/24
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری کسب جایزه بین‌المللی معماري توسط دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز

سارا جاهد و علیرضا توانگر، دانشجویان معماری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز موفق به کسب رتبه اول مسابقه معماری Abode in Woodland شدند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " ، این مسابقه که موضوع اصلی آن طراحی خانه ای در جنگل می‌باشد به برقراری ارتباط انسان با طبیعت و روابط متقابل تاکید و اشاره دارد. با پیشرفت انسان و صنایع هنوز ارتباط انسان با طبیعت حفظ شده و هر روز بیش از پیش نیاز انسان به برقراری ارتباط با طبیعت برای تعالی و تاثیر پذیری مثبت، احساس می‌شود.

در رابطه انسان با طبیعت این انسان نیست که طبیعت را به عنوان یک فضا یا مکان برای تاثیر پذیری انتخاب می‌کند بلکه وی خود بخشی از این طبیعت بزرگی است که در اختیارش قرار داده شده است.

شهرنشینی، توسعه فناوری و صنایع موجب دوری انسان از طبیعت شده است و با گذشت زمان انسان بخش هایی از طبیعت را به سلطه خود درآورده و این بافت ها و زیرساخت های طبیعی از اصل طبیعت جدا شده است. اما واقعیت این است که نیاز به طبیعت و روح طبیعت در فضاهای داخلی سکونتگاه های ما جریان دارد.

با توجه به شرایط موجود و ایجاد شده به صورت واقع بینانه، اگر نتوانیم فضای طبیعت را وارد فضای شهری و سکونتگاه های خود کنیم، پس چاره چیست ؟ آیا می‌توانیم برای زندگی وارد طبیعت شویم ؟ و سکونتگاهی از جنس طبیعت داشته باشیم ؟

 

چالش اصلی این مسابقه طراحی خانه درختی در جنگل با توجه به محدودیت های اعمال شده از جانب طبیعت و برگزار کننده مسابقه بود که فضایی را به منظور اقامت و تجربه فضای جنگل به کاربران ارائه دهد.

 

با توجه به مسائل خواسته شده از جانب برگزار کننده، آثار با قوانین خاص هیئت ژوری، داوری شده و طرح خانم جاهد و آقای توانگر با عنوان Limited & Unlimited شایسته رتبه اول تشخیص داده شده است.

 

در ادامه پوستر و تصاویر این پروژه را باهم مرور خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.