کد خبر: 2287 زمان انتشار: 11:23:56 - 1401/01/25
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری اولین سیستم مسافربری یکپارچه و خودران جهان

استودیوی معماری HyperloopTT از طرح اولین سیستم مسافربری کاملا یکپارچه و خودران جهان رونمایی کرد.

طراحان استودیوی معماری درباره این پروژه ادعا کرده اند که مسافران به لطف سیستم سفر فوق سریع که شبیه سازی شده سرعت حرکت هواپیما در زمین است، به چای چند ساعت، در چند دقیقه بین شهرها و درون شهرها سفر خواهند کرد.

در راستای تحقق این هدف استودیوی معماری HyperloopTT با همکاری استودیوی Dar-Al-Handasah تصاویر اولیه از پروژه را در قالب معماری پایدار رو نمایی کردند.

 

 

این طرح شامل سیستم مسافربری به شکل واگن‌های کپسولی کاملا یکپارچه که مجهز به سیستم سلول های خورشیدی فتوولتائیک، سیستم الکتریکی هوشمند، سیستم ایمنی هوشمند و فضاهای خدماتی است. تخمین زده شده است که این سیستم می‌تواند انتشار کربن را تا 143 میلیون تن کاهش دهد که نشان می‌دهد این پروژه یک عامل و نماد مهم در مبارزه با بحران آب و هوا است.

 

 

آندرس دی لئون مدیر عامل استودیو درباره پروژه می‌گوید؛ سیستم پایدار پروژه با آلایندگی صفر، پیشگام فناوری، سرعت، ایمنی و بسیار به لحاظ آلودگی هوا تمیزتر از شیوه های حمل و نقل موجود است. این پروژه نسبت به نمونه های مشابه انرژی کمتری مصرف می‌کند و تدابیر ما راه حل اقتصادی هوشمندتری برای بسیاری از مناطق مختلف جهان ایجاد می‌کند.

 

 

این طرح از پتانسیل دهه ها نوآوری در زمینه طراحی الهام گرفته شده از طبیعت استفاده می‌کند و موجب بوجود آمدن موج بزرگی از پیشرفت ها در زمینه حمل و نقل می‌شود. تسهیل حجم ترافیک و ایجاد یک سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد از دیگر اهداف ساخت این پروژه می‌باشد.

پنل های فتوولتائیک تعبیه شده در این ایستگاه با تغییر نور روز تنظیم می‌شوند تا از نهایت ظرفیت ذخیره انرژی الکتریکی و از این انرژی در راستای استفاده از انرژی پاک مستقل از شبکه های استفاده از سوخت های فسیلی استفاده شود.

 

تهیه، ترجمه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.