کد خبر: 2345 زمان انتشار: 10:12:34 - 1401/03/28
نخستین شماره مجله ” پردیس معماری” منتشر شد

نخستین شماره مجله سراسری ” پردیس معماری” منتشر شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " ، نخستین شماره مجله سراسری “پردیس معماری”  در ۵۳ صفحه به صورت رنگی از کلانشهر تبریز برای توزیع در سراسر کشور منتشر شد و به جرگه مطبوعات پیوست.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول “پردیس معماری” سید کمال هاشمی و سردبیر آن سید حسین هاشمی می باشند.

در نخستین شماره ” پردیس معماری” مطالبی با عناوین نورپردازی، بازي با رنگ و نور،پرورش کودکان خلاق در محیط های طراحی شده با مولفه های ویژه، عدم نگاه تخصصی به معماری به این رشته آسیب می زند، کووید شفاف کرد؛ اهمیت معماری و شهرسازی در مواقع بحرانی،نمايشگاه هاي جهاني و اهداف كشورها از حضور در آن ها، صنعت ساختمان، مولد و پیشران به چشم می خورد.

“پروند” بخش ویژه مجله “پردیس معماری” است که به صورت تخصصی تر یک موضوع خاص را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد که در شماره نخست این مجله “بافت های تاریخی کشور” مد نظر قرار گرفته است و در این زمینه نیز مطالبی با عناوین مکتب تبریز، مولد اندیشه های نو در ایران/ بافت تاریخی، نیازمند باز تعریف/ مداخلات در بافت‌های تاریخی/ اصول نورپردازی بناهای تاریخی، آسیب شناسی و نقد تهیه و منتشر شده است.

همکاران شماره نخست “پردیس معماری” حمید مصلحی، سحر طوفان، سعید سعیدی پور، حدیثه کامران کسمایی، لیدا بلیلان، مرتضی میرغلامی، شاهرخ کلانتری، ارمغان احمدی، فریدون فراهانی و وحید علیزاده مهاجر می باشند.

سید حسین هاشمی سردبیر ” پردیس معماری” از روزنامه نگاران با سابقه کشور در سرمقاله نخست این مجله نوشته است:« معماری به معنی “هنر ساماندهی فضا” است. وقتی معمار فرآیند ساخت یک اثر را مدیریت می‌کند، وارد مسیری می‌شود که به جزئی‌ترین احساسات و عواطف بشری می رسد و مستقیما روی سبک زندگی انسان تاثیر می‌گذارد. می توان با قاطعیت گفت، معماری یکی ازعوامل مهم برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا، همراه با شهروندانی شاد و پرانرژی است. همچنین از آنجایی که شهروندان جوامع مدرن بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند‌، ساختار خانه و معماری از اهمیت بیشتری نسبت به فضاهای دیگر برخوردار است.

از آنجاییکه طراحی نامناسب می‌تواند اثرات مخربی بر روح و روان انسان داشته و حتی باعث بی‌تفاوتی و دلمردگی شود باید به حوزه طراحی، معماری و شهرسازی توجه بیش از پیشی صورت گیرد تا آرامش به فضاهای سکونتی ما دقیقا آنچه که در معماری سنتی کشورمان دیده می شود باز گردد.

با توجه به اهمیت و جایگاه مهم شهرسازی و معماری در زندگی انسانها بر آن شدیم تا نشریه ای تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی با نام ” پردیس معماری” با تشکیل تحریریه ای با سابقه در حوزه روزنامه نگاری، توانمند و تحصیل کرده در رشته های های معماری، شهرسازی و عمران و با همکاری اساتید به نام دانشگاه، فعالان حوزه معماری و شهرسازی و دغدغه مندان این بخش را تهیه و منتشر نماییم»

در ادامه  این سرمقاله آمده است:« با انتشار مجله ” پردیس معماری”  امیدواریم بتوانیم در راستای پیشرفت و توسعه بخش شهرسازی و معماری کشور قدمی هرچند کوچک برداریم و در این مسیری که انتخاب کرده ایم دست تمامی بزرگان،اساتید وعلاقمندان حوزه شهرسازی و معماری را به گرمی می فشاریم و منتظر ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان گرانقدر و فرهیخته مان هستیم»


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.