کد خبر: 482 زمان انتشار: 11:06:56 - 1398/10/15
گزارش اختصاصی پایگاه اخبار معماری از مهمانخانه " Nest " بهره برداری از مهمانخانه ای به صورت آشیانه پرندگان بومی در آفریقا

مهمانخانه ای به صورت آشیانه پرندگان بومی آفریقا در کشور نامبیا به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  با افزایش روز افزون جمعیت شهرها در جهان شاهد هرچ و مرج و شلوغی زندگی شهری در شهرها هستیم و انسان هر لحظه در جست و جوی آرامش و یا مکانی برای یافتن آن است. مناطق جنگلی، کوهستانی سرسبز و حاشیه های آرام سرسبز از جمله مناطقی با پتانسیل بالا هستند که مورد توجه کارفرمایان برای ساخت و ساز قرار می گیرد و کاربری هایی از جمله مهمان سرا، مهمان خانه، هتل و ... در این مناطق برای استراحت، تفریح و بهره مندی از آرامش ساخته می شود.

کشور نامبیا در قاره آفریقا از جمله مناطقی در جهان است که به دلیل داشتن حیات وحش گسترده مورد توجه جهانگرها قرار می‌گیرد و هر سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است. این کشور با عنوان اکوتوریسم نیز شناخته می شود. همانطور که بنا به دلایل ذکر شده این کشور مورد توجه گردشگران واقع می شود به همان اندازه مورد توجه سرمایه گذاران محلی و بین المللی برای کسب درامد نیز می باشد.

ناحیه  “Sossus” که به باتلاق نمکی مشهور است از جمله مناطق کشور نامبیا می باشد که مورد توجه جهانگردان و سرمایه گذاران است. از جمله پروژه هایی که میتوان در مورد آن بحث کرد مهمانخانه “Nest” می باشد که در دل حیات وحش و زمین های کنار باتلاق های نمکی ساخته شده است. این بنا ظاهری عجیب همانند لانه پرندگان دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

آقای پورکی هفر از معماران و طراحان آفریقای جنوبی این مهمانخانه را با الهام از لانه پرندگان بومی آن منطقه که به صورت گروهی در یک لانه زندگی میکنند طراحی و ساخته است. متریال غالب این بنا از جنس همان گیاهانی میباشد که پرندگان برای ساختن لانه خود استفاده می کنند و آقای هفر با تنیدن این گیاهان بر روی سازه فلزی توانسته است نمای ارگانیک و طبیعی ایجاد کند که با فرهنگ و معماری بومی و طبیعت و آرکی تایپ آن منطقه همخوانی داشته باشد.

آقای هفر درباره این بنا می گوید، کارفرمای این پروژه 4 دیوار و یک سقف را برای اتمام پروژه ترجیح می داد اما من به مدت 3 سال به درهم تنیدن این گیاهان با سازه فلزی بنا و اصرار شخصی خودم و تجارب خودم از گشت و گذار در این منطقه با توجه به ناحیه هایی که در این منطقه وجود داشت ادامه دادم تا اینکه پروژه پایان یافت و مورد تایید کارفرما قرار گرفت.

هنگامی که طراحی بنا و طراحی داخلی آن اتمام یافت و مورد تایید قرار گرفت، همسر آقای هفر که عهده دار طراحی دکوراسیون این مجموعه بود با همکاری آقای هفر اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی بنا نمودند.

از نکات قابل توجه این پروژه میتوان به دو جداره بودن دیواره های خارجی به منظور عایق بودن در فصل سرد در مقابل سرما و استفاده از متریال های بومی در طراحی داخلی آن اشاره کرد، از جمله کفپوش آن که از نوعی چوب ساج رودزی محلی ساخته شده است.

این مهمانخانه سه طبقه انرژی های مورد نیاز خود را به صورت خودکفا تولید خواهد کرد و سازه درهم تنیده آن از ساقه گیاهان به خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل گرم کمک خواهد کرد.

ترجمه و نگارش : پویا مودتی.

منبع :

Dezeen.com

Wikipedia.org


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.