کد خبر: 518 زمان انتشار: 12:23:19 - 1398/11/17
نگاهی به برترین‌های پروژه های معماری جهان در سال 2019

بسیاری از معماران در سال 2019 میلادی مشغول تکمیل کردن پروژه‌هایی بودند که از سال‌های قبل طراحی آن را آغاز کرده و باید هرچه زودتر آن را به پایان می‌رساندند. اما در عین حال 2019 سالی پرمشغله برای طراحی‌های جدید و بی‌نظیر نیز بوده است.

این طرح‌های معماری جدید موجب شد تا چشم‌انداز متفاوتی در این حوزه پیش روی فعالان آن قرار گیرد و ساخت و سازها به شکل دیگری که نمای ظاهری آن بیش از هرچیزی توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کند، انجام شود.

در این گزارش که از سوی گروهی از معماران، طراحان و داوران بین‌المللی اروپا منتشر شده است، به معرفی برترین‌های معماری در سال 2019 میلادی می‌پردازیم که در آن رقابت تنگاتنگ این معماران و طراحان را برای کسب رتبه نخست را نیز می‌توان مشاهده کرد.

این گزارش می‌تواند بینشی صحیح از آنچه که معماری جهان در سال‌ها یا قرن آینده می‌تواند باشد را به وجود آورد.
تمام این پروژه‌های معماری شاخص بر اساس پاسخ به نیازهای آینده و مسائلی همچون دارایی، اقتصادی، عملی، اقلیمی و مدنی انتخاب شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

  1. مرکز دریایی WERK+Snohetta در دانمارک
     

این پروژه هم یک مرکز دریایی و هم یک مرکز زندگی برای اجتماع در امتداد Westcoast دانمارک است. همچنین پروژه فوق به عنوان یک فانوس تابشی در یک منظره بسیار خاص تصور می شود و ارتباط بین شهر و دریا را تقویت می‌کند.

  1. سایت غیرفعال ریلی OMA در میلان


این پروژه یک منطقه سبز و یک منطقه آبی محسوب می‌شود. هر دو منطقه به‌عنوان فیلترهای زیست محیطی عمل می‌کنند. در واقع فضای سبز آن همچون یک پارک وسیع که بادهای گرم جنوبی را خنک کرده و هوای سمی را تصفیه می‌کند و همچنین منطقه آبی آن نیز با تمیز کردن آب‌های زیرزمینی و ایجاد منظره‌ای ایده‌ال برای انسان و حیوانات، متمایز می‌شوند. بنابراین این دو منطقه اکولوژی میلان را از طریق هوای پاک و آب احیا می‌کنند.

  1. ساختمان فرهنگی Dorte Mandrup در نروژ
     

این پروژه در یک منطقه کوهستانی در محور قطب شمال اجرایی شده که می‌تواند توسعه منابع دریایی را دوچندان کند. این ساختمان فرهنگی هنر معماری و فرهنگ نروژ را با یکدیگر تلفیق کرده است.

  1. مسجد غیرمتعارف پِلازا در ایران
     

این معماری خاص که برای ساخت یک مسجد در شهر گلشهر کرج ارائه داده شده، از طراحی‌های پِلازا به شمار می‌رود و طراح ایرانی آن، با ارائه این پروژه از طرح‌های سنتی مساجد دور می‌شود و خطوط بین ساختار معاصر، شهر و منظره اطراف را محو می‌کند.
 

  1. پروژه پل و بلوار ASN در بوینوس آیرس
     

این پروژه برای نمایشگاه بوینوس آیرس سال 2030 میلادی طراحی شده است که هدف تبیین علم، نوآوری، هنر و خلاقیت برای توسعه شهر و بشر را دنبال می‌کند. ساخت این پل و بلوار یک سیستم یکپارچه را در نمای شهری ایجاد می‌کند که برای رفت‌وآمد همگان نیز مناسب است.

  1. پارک مرکزی شهر هوشی‌مین


توسعه شهری با توجه به ساختارهای زیست محیطی از اهداف مهم این پروژه به شمار می‌رود که توانسته جزو برترین‌های سال 2019 میلادی قرار گیرد. این پروژه نخستین ایستگاه قطار در جنوب شرقی آسیا بوده که در حال حاضر یک ترمینال اتوبوس است و در آینده‌ای نزدیک اولین ایستگاه مترو ویتنام خواهد بود. 

  1. ترمینال راه‌آهن Esplan در استونی
     

گروه معماری زاها حدید به طراحی این پروژه پرداخته که به منظور اتصال این خط ریلی به خطوط پرسرعت اروپا انجام شده است. طراحی بی‌نظیر این پروژه ببه همراه خطوط چشم‌نواز قوس‌دار آن توانسته توجه داوران را به خود جلب کند.

  1. پروژه بازسازی VDMA در هلند
     

این پروژه به منظور بازآفرینی هنری که داشته، موفق به کسب جایگاه برترین‌ها شده است. در این پروژه بازسازی ساختمان VDMA در شهر آیندهوون هلند صورت می‌گیرد که تلفیق مکان‌های مسکونی، اداری و عمومی را به خوبی نمایان می‌سازد. 

منبع:اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.