کد خبر: 580 زمان انتشار: 15:02:35 - 1399/01/11
تغییرات آب‌وهوا، بناهای تاریخی انگلستان را تهدید می‌کند

تغییرات غیرقابل پیش‌بینی هوا و همچنین افزایش دما هوا طی سال‌های اخیر سبب شده تا کارشناسان آن را تهدیدی جدی برای ساختمان و بناهای تاریخی انگلستان بدانند و هشدارهای لازم را در این زمینه اعلام کنند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " بیش از 70 درصد بناها و ساختمان‌های تاریخی انگلستان که در قرن‌های گذشته طراحی و ساخته شده‌اند، بر اساس ایده معماری گرمای منفعل به اجرا درآمده‌اند. این ایده معماری در آن قرن‌ها کاملا روشی معمول بوده که همگان از آن بهره می‌بردند، اما متاسفانه با افزایش دما و گرم شدن بیش از حد زمین، دیگر خطر جدی این بناها را تهدید می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

سازه این بناها به‌گونه‌ای ساخته شده که نمی‌توانند دما بالا 40 درجه سانتیگراد را تحمل کنند و در واقع شاید دیگر جا امنی برای بازدیدکنندگان و محافظان این آثار باستانی و تاریخی نباشند.

یکی از کارشناسان امور میراث فرهنگی انگلستان در این خصوص می‌گوید: دما برخی از اتاق‌های این بناها به 50 درجه سانتیگراد هم می‌رسد که این امر به هیچ عنوان مناسب نیست و می‌تواند شرایط وخیمی را برای آن‌ها به وجود آورد.

با تمام این اوصاف برخی از معماران و طراحان بریتانیایی معتقدند که باید اتاق‌های فکر متعددی توسط متخصصان این حوزه برگزار شود تا با استفاده از تجارب مختلف، بتوان استراتژی‌های دقیقی را جهت حفاظت از این بناهای تاریخی تبیین کرد. در واقع اگر بتوان طرح‌های تخصصی را برای ایجاد سازه‌های جدید محافظ و نگهدارنده از سازه اصلی این ساختمان‌های تاریخی به اجرا درآورد، آنگاه دیگر نگرانی از خرابی و از بین رفتن این بناها وجود ندارد.

کارشناسان آب‌وهوا در انگلستان بر این باورند، گرما لندن بیش از سایر شهرهای انگلستان می‌تواند تاثیر مستقیم بر سازه آثار تاریخی و بناهای باستانی این کشور داشته باشد که مسئولان این کشور می‌بایست هرچه سریع‌تر تدابیر مختلفی را اندیشیده و به فکر راه‌حل‌های جدید و موثر در طولانی‌مدت باشند.

این درحالی است که برخی از کارشناسان معتقدند که نقاشی‌های باستانی و قدیمی که در دیواره‌های ایم بناهای تاریخی نقش بسته‌اند هم از این خطر تغییر دما در امان نیستند و به راحتی از بین می‌روند و هیچ اثری از نقش‌ونگارهای ارزشمند آن‌ها باقی نخواهد ماند.   

منبع: اسکان نیوز


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.