کد خبر: 1429 زمان انتشار: 23:23:32 - 1400/03/07
فراخوان همایش ملی جلوه‌های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری همایش ملی جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز خبر داد و گفت: این همایش ۲۸ و ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " هادی ورشویی روز جمعه با تشریح چگونگی برگزاری این همایش گفت: موسسه فرهنگی هنری نواآفرین سرور مهر، در نظر دارد همایش ملی جلوه‌های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز را با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز و تاریخهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار کند که البته آیین رونمایی نیز دوازدهم خرداد ماه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این همایش در دو بخش پژوهشی، که ارسال مقالات مرتبط با محور های همایش و دوم؛ بخش مسابقه، در حوزه طراحی گرافیک محیطی، المان های شهری و طراحی دست آزاد و اسکیس مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: جهت پربار بودن این همایش به لحاظ علمی و فرهنگی، موسسه تلاش هایی را تا به امروز در جهت همکاری با دانشگاه شیراز در بخش کمیته علمی و داوری و همچنین پایگاه جهان اسلام ISC در جهت گرفتن اعتبار علمی به سرانجام رسانده است.

رئیس گروه امور هنری فرهنگ و ارشاد فارس گفت: همایش یاد شده به دلیل ملی بودن، ۶۰ درصد کمیته علمی از خارج استان، از دانشگاه های معتبر ایران؛ دانشگاه تهران(هنرهای زیبا)، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه شهید رجائی انتخاب شده است.

ورشویی اظهار داشت: نخست بخش پژوهشی؛ بخش ارسال مقالات با محور دوره زند و قاجار است که شامل معرفی جلوه های تصویری در دوران زند و قاجار (نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی و کتابت)، تحولات گرافیک (چاپ سنگی، خوشنویسی، کتاب آرایی، نشریات، مهرها)، تجزیه و تحلیل آثار هنری دوران زند و قاجار، دوران قاجار؛ احیا و تجدید حیات هنرها (گچ بری، جلدسازی، کاشی کاری، نقش برجسته) است.

او ادامه داد: مکتب خاص نگارگری دوران زند و قاجار (شمایل نگاری درباری، نقاشی گل و مرغ)، نشانه شناسی و زیبایی شناسی نقوش دوران زند و قاجار، مطالعه، شناخت و معرفی هنرها و سبک های هنری دوران زند و قاجار شیراز، تعامل هنر و ادبیات در دوران زند و قاجار، سنت و مدرنیسم در دوران زند و قاجار، تاثیرات اجتماعی و سیاسی بر تولید آثار هنری دوران زند و قاجار، رسانه ها و ارتباطات جمعی در دوران زند و قاجار، زنان و هنر دوران زند و قاجا، معماری و شهرسازی دوران زند و قاجار، موسیقی در دوران زند و قاجار، رویکرد تطبیقی هنر و معماری معاصر با دوران زند و قاجار نیز در همین بخش قرار دارد.

وی اعلام داشت: بخش ویژه ارسال مقالات نیز با محور کلیه مطالعات در رشته‌های هنر و معماری معاصر ایران (معماری، تجسمی، موسیقی و هنرهای دراماتیک و کاربردی) و دوم بخش عملی (مسابقه) بخش جنبی و مسابقه با تاکید بر (هویت شیراز و نقش مایه‌های دوره زندیه) شامل طراحی گرافیک محیطی، المان شهری، طراحی دست آزاد و اسکیس می باشد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: دبیران همایش و دبیر علمی را دکتر سید جواد ظفرمند برعهده دارد و همچنین دبیر هنری دکتر محمدعلی کریمی پور، دبیر اجرایی دکتر نازنین دهناد، مدیر همایش ندا دهناد هستند و این همایش متشکل از دبیران علمی و داوری و شورای سیاست گذاری می باشد و مکاتبات، ثبت نام و ارسال مقالات از طریق سایت conf.navaafarin.com انجام می شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.