کد خبر: 1431 زمان انتشار: 23:35:52 - 1400/03/09
نگاهی به ‌مسجد ۹۹ گنبدی ماکاسار اندونزی

مسجد ۹۹ گنبد شهر ماکاسار، این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است.شهر ماکاسار واقع در استان سولاوسی جنوبی راست و از مسجد ۹۹ گنبد که به عنوان نماد این شهریاد می شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از مهر، مسجد ۹۹ گنبد شهر ماکاسار، این شهر را به یک مقصد گردشگری مذهبی تبدیل کرده است. مسجد ۹۹ گنبد که به عنوان نماد ماکاسار است و طمئناً هرکسی را متحیر خواهد کرد.

با گشت و گذار در شهر ماکاسار، یک مسجد بی نظیر و زیبا را مشاهده خواهید کرد. این مسجد به مسجد ۹۹ گنبدی معروف است. عدد ۹۹ از اسماً الحسنی گرفته شده است. این مسجد دارای معماری با شکوه و زیبا است. به همین دلیل این مسجد در زمره ۳۰ مسجد منحصر به فرد جهان قلمداد می‌شود.

در ساخت این مسجد، بودجه زیادی نیز صرف شده است. مسجد ۹۹ گنبد که دارای رنگهای زیادی است، تا ۱۸۲ میلیارد روپیه بودجه صرف احداث آن شده است.

رضوان کامل که هم اکنون استاندار جاوه غربی است، نه تنها به عنوان استاندار شناخته شده است، بلکه به عنوان یک طراح ساختمان نیز معروف است. ایده مسجدی با ۹۹ گنبد در واقع مستقیماً از رضوان کامل است. طبق گفته رئیس دفتر برنامه‌ریزی فضایی شهر ماکاسار، قبلاً ۳ ایده وجود داشته است که می‌توانست در ساختمان مسجد استفاده شود که از نظر شکل بسیار منحصر به فرد بود.

این معماری شامل اشکال کلاسیک مدرن و همچنین اسماً الحسنی است. این مسجد در سال ۲۰۱۷ با مساحت ۷۲ متر در ۴۵ متر ساخته شده است. این مسجد با اینکه از یک ساختمان بزرگ برخوردار است اما از نظر مصرف انرژی کم مصرف است، زیرا از نور طبیعی و تهویه طبیعی استفاده می‌کند. سقف و دیوارها از برگرداننده صوتی (accoustic) بهره می‌برد. آب‌های کثیف مستقیماً به تصفیه خانه فاضلاب می‌رود و آب باران مستقیماً به دریا تخلیه می‌شود.پیش بینی می‌شود این مسجد بتواند ۱۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد.

این مسجد با منظره شگفت انگیز یکی ازجاذبه‌های گردشگری شناخته شده خواهد بود و به عنوان یک مقصد جدید گردشگری مذهبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.