کد خبر: 2323 زمان انتشار: 10:37:04 - 1401/02/20
ساخت اولین هتل کربن مثبت در آمریکا

در پروژه هتل پاپیولس از مخلوط بتن کم‌کربن، مواد و مصالح با امکان بازیافت بالا استفاده شده است.

هتل پاپیولس توسط استودیو معماری گنگ در دنور با کانسپتی برگرفته از درخت آسپن (توس) طراحی شده است. نمای سفیدرنگ این هتل و پنجره‌های نقش بسته روی آن، شباهت بسیار زیادی به الگوهای شکل چشم بر روی تنه درخت آسپن دارد.

هتل با مساحت ۱۳۵هزار فوت مربع و ۱۵۹ فوت ارتفاع خواهد داشت و مناظر شهر و کوه‌های راکی از پنجره های گوش ماهی شکل متمایز آن قابل مشاهده است. پروژه هتل ۱۳ طبقه پاپیولس متشکل از ۲۶۵ اتاق مهمان که بر روی سایتی مثلثی شکل بنا شده است، برای توجه هر چه بیشتر به معماری پایدار و عملکرد محیطی بالا، از پنجره ها و بازشوهایی گاه به ارتفاع ۹متر استفاده شده است. ارتفاع پنجره‌های پایه ساختمان تا ۳۰ فوت می‌رسد و ورودی‌های مختلف هتل را قاب می‌کند. طبقه همکف لابی، رستوران و سایر فضاهای رفاهی را نیز در خود جای خواهد داد. 

این پروژه، اولین هتل کربن مثبت در ایالات متحده آمریکا است. مفهوم کربن مثبت به این معنی است که یک پروژه علاوه بر خودداری از افزودن به تولید گازهای گلخانه‌‌ای در جو زمین  با انجام برخی فعالیت‌ها به حذف دی اکسید کربن اضافی موجود نیز در زمین بپردازد. اتفاقی که به عنوان یک مزیت زیست محیطی ارزشمند شناخته می‌شود. در این پروژه از مخلوط بتن کم‌کربن، مواد و مصالح با امکان بازیافت بالا و همچنین به حداقل رساندن ضایعات و مصالح استفاده شده است.

جان بورگ، مدیر ارشد توسعه کمپانی Urban Villages پیرامون این پروژه گفته است: «پیش از آغاز فرآیند ساخت و ساز هتل پاپیولس، ردپای کربن را در هر مرحله از استخراج، تولید، حمل و نقل و ساخت محاسبه کردیم.»

اما نکته جالب این پروژه، تضمین کاشت بیش از ۷۰۰ هزار اصله درخت توسط مالکان و سهامداران هتل پوپولوس است که جبران اندک میزان کربن تولید شده توسط پروژه در زمان بقای خود است.

هتل پاپیولس

بالاتر از ساختمان، پنجره‌های نما با درپوش‌هایی پوشیده به نظر می‌رسند که به شکل گوشه‌ای بیرون می‌آیند. اندازه پنجره‌ها بسته به اینکه به اتاق‌های عمومی یا خصوصی متصل شوند، متفاوت است. پنجره ها نیز برای اهداف زیست محیطی به این شکل طراحی شده‌اند. هودهای خارجی آنها مطابق با موقعیت خورشید به سمت بیرون کشیده می‌شوند تا اتاق‌هایی که به آنها متصل می‌شوند حداکثر سایه را داشته باشند.

به دلیل شکل منحنی پنجره‌ها، همچنین آب باران را به سمت نمای ساختمان هدایت می‌کنند و ظاهر آن را در طول زمان تمیز نگه می‌دارند. این ویژگی‌ها عملکرد انرژی ساختمان را در آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی کلرادو بهبود می‌بخشد. از داخل هتل پاپیولس، پنجره‌های حفره‌ای مناظر چشم‌گیری از مکان‌های دیدنی مجاور مانند پارک مرکز مدنی و کاپیتول ایالتی را نشان می‌دهد. پنجره‌های داخلی نیز به عنوان صندلی یا میز پنجره عمل می‌کنند و به مهمانان احساس بیرون بودن را می‌دهند.

در این پروژه طرح‌هایی برای یک بام سبز در بالای هتل وجود دارد که به عنوان مکانی برای معاشرت در ارتفاع برای مهمانان ساخته خواهد شد و همچنین زیستگاه جدیدی برای حیات‌وحش محلی ارائه می‌دهد.

هنرآنلاين


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.