کد خبر: 2332 زمان انتشار: 11:43:00 - 1401/03/07
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری فراخوان مسابقه معماری Extreme Habitat 2022 Volume Zero

فراخوان مسابقه معماری Extreme Habitat 2022 Volume Zero منتشر شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری "  به نقل از وبسايت بين المللي جهان معماري مسابقه معماری Extreme Habitat Volume Zero از دانشجویان و متخصصان معماری دعوت به عمل می‌آورد تا ایده های خلاقانه و مبتکرانه خود را در طراحی یک مسکن خودپایدار در طبیعت ارائه دهند. این مسابقه فرصتی برای دانشجویان است زیرا برگزارکننده معتقد است که آینده جامعه و معماری دانشجویان هستند و باید بستری برای شکوفایی استعدادها فراهم شود.

خانه فضایی است که برای همه کاربران آن صمیمی است. خانه جدا از اینکه پناهگاه امن ماست، فراتر از کارکرد روزمره خود یعنی سرپناهی برای کاربران و فعالیت های آنهاست كه با هر یک از کاربران در سطح احساسی و شخصی خودشان ارتباط برقرار می‌کند. فضای خانه به عنوان سرپناه فیزیکی برای انسان ها و زندگی روزمره آنها باید تعلق پذیری را در کاربران و فضای خود ایجاد کند.

معماری توسعه یافته در طبیعت نمود نوع خاصی از کاوش شاعرانه همراه با چشم اندازی متفاوت در مقیاس انسانی است. این روند به بازسازی ارتباط بین انسان با طبیعت و معماری کمک می‌کند. در حال حاضر فضاهایی که در محیط اطراف در حال تجربه و احساس آن‌ها هستیم، محصول رابطه ایجاد شده بین انسان و طبیعت هستند. بیش از هر زمان دیگری آگاهی بشر نسبت به محیط اطراف خود به عنوان میراثی گرانبها که می‌تواند توسط معماری حفظ و تقویت شود، افزایش یافته است. این فرایند موجب خواهد شد تا طبیعت موجود برای استفاده در اختیار نسل‌های دیگر قرار داده شود.

 

سبک کنونی زندگی شهری فشار زیادی بر ذهن شهروندان وارد می‌کند که منجربه بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله، پارانویا، اضطراب، بی‌خوابی و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شود. معماری را می‌توان فرصتی دانست که از طریق آن میتوان فضاها و افراد را به گونه‌ای دگرگون کرد تا با هنجارهای در حال تغییر اجتماعی سازگار شوند.

بر اساس مطالعات، حتی تعامل‌های کوتاه مدت با طبیعت و فضاهای مبتنی بر طبیعت، تاثیر مثبتی بر سلامت روانی فرد دارد. از این رو زمانی که معماری با طبیعت تلفیق می‌شود، نقش مهمی در حفاظت و بهبود سلامت روان و رفاه انسان ایفا می‌کند. با توجه به این مهم، ما معماران به عنوان طراح زندگی انسان مسئولیت مهمی داریم که فضای موجود را طوری طراحی کنیم که پاسخگوی محیط، در تعامل با کاربر و پتانسیل برقراری ارتباط بین فضا و کاربر را داشته باشد.

 

در این چالش شرکت کنندگان باید خانه‌ای برای 4 نفر طراحی کنند که یک اقامتگاه راحت برای زندگی کاربران خود ایجاد کند و در تعامل با طبیعت اطراف خود باشد. در این راستا باید از تمام فناوری‌ها و طرح‌های خلاقانه برای ارتقای پایداری فضای معماری و هماهنگی با محیط اطراف استفاده شود. مساحت این خانه نباید بیش از 450 فوت مربع باشد و باید پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خود باشد.

طرح‌های پیشنهادی باید با در نظر گرفتن فناوری‌های مدرن در معماری خانه را با محیط اطراف تلفیق کرده و امنیت ساکنان را نیز تامین کند. این طرح‌ها می‌توانند ثابت، قابل حمل، متحرک، معلق، شناور روی آب و قابل حرکت در خشکی، غوطه‌ور در زیر آب، بالای درخت و یا به هر نحوی خلاقانه باشد.

 

شرکت کنندگان نسبت به طرح خود باید سایتی را انتخاب کنند که در طبیعت تلفیق شده باشد این سایت می‌تواند، منطقه ساحلی، بیابان، واحه، بالای کوه، معلق از سخره، اقیانوس، نمک‌زار، جنگل، رودخانه، کوه، جزیره، قله برفی و یا نمونه‌های مشابه باشد. این سایت‌ها باید به لحاظ معماری و حل مشکل بشر چالش برانگیز باشند و طرح نوآورانه‌ای برای پاسخ به این مشکل ارائه شود.

 

جوایز مسابقه

 

جایزه نفر اول؛ 2000 دلار آمریکا + گواهی شرکت در مسابقه + انتشار در مجلات و رسانه‌های همکار

جایزه نفر دوم؛ 1200 دلار آمریکا + گواهی شرکت در مسابقه + انتشار در مجلات و رسانه‌های همکار

جایزه نفر سوم؛ 800 دلار آمریکا + گواهی شرکت در مسابقه + انتشار در مجلات و رسانه‌های همکار

جایزه دانشجویی؛ 500 دلار آمریکا + گواهی شرکت در مسابقه + انتشار در مجلات و رسانه‌های همکار (جایزه دانشجویی به 3 طرح برتر ارائه خواهد شد)

انتخاب 10 اثر برتر + گواهی شرکت در مسابقه + انتشار در مجلات و رسانه‌های همکار

به منظور قدردانی از تمام شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمده و گواهی شرکت در مسابقه اعطا خواهد شد.

 

برنامه زمانی

 

ثبت نام اولیه؛ 18 آوریل 2022 الی 24 ژوئن 2022

ثبت نام عادی؛ 25 ژوئن 2022 الی 29 جولای 2022

آخرین مهلت ارسال آثار؛ 5 آگوست 2022

اعلام برندگان 6 اکتبر 2022

 

هزینه ثبت نام دانشجویان در این مسابقه شامل 10% تخفیف خواهد بود. دانشجویان و متخصصان معماری می‌توانند به صورت فردی یا گروهی در گروه‌های 2 الی 4 نفره در این فراخوان شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه به وب‌سایت اصلی این مسابقه مراجعه فرمایید.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری WorldArchitecture.org

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.