کد خبر: 2870 زمان انتشار: 17:37:59 - 1403/07/10
معرفی نامزدهای جایزه نیک براون برای مسکن 2024 اهدای جایزه نیک براون به برترین مسکن‌های اجتماعی در بریتانیا

پروژه‌های بازسازی املاک دهه 1960 و یک تراس آجری در فهرست نامزدهای جایزه نیک براون 2024 قرار گرفته‌اند. این جایزه توسط مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) به بهترین مسکن‌های جدید و مقرون به صرفه اهدا می‌شود.

جایزه نیک براون برای مسکن، که به طور سالانه توسط مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) اهدا می‌شود، در سال 2024 نامزدهای خود را معرفی کرده است. این جایزه به منظور بزرگداشت معماری مدرنیست نیک براون، که پیشگام مسکن اجتماعی بود، اهدا می‌شود. در این دوره، پروژه‌های مختلفی در فهرست نهایی جایزه قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازسازی یک مجتمع مسکونی از دهه 1960 و تراس آجری اشاره کرد.

در مجموع، چهار پروژه به این فهرست راه پیدا کرده‌اند که شامل 235 واحد مسکونی اجتماعی و آپارتمان‌های طراحی شده برای افراد سالخورده می‌باشد. سه پروژه از این چهار پروژه در لندن واقع شده‌اند. رئیس RIBA، مویوا اوکی، اظهار داشت که این فهرست نشان‌دهنده این است که مسکن اجتماعی باید به عنوان یک "فرصت بزرگ" برای معماران در نظر گرفته شود. او تأکید کرد که پروژه‌های امسال بهبود شرایط زندگی را در فضاهای تحت‌استفاده و فرسوده ایجاد کرده و بر توازن محیط‌زیست، جامعه و کیفیت تأکید دارند.

پروژه "North Gate Social Housing" شامل 31 واحد مسکونی است که به طور خاص برای افراد سالخورده طراحی شده و به اجاره اجتماعی اختصاص دارد. همچنین، "Chowdhury Walk" یک مجموعه خانه دو طبقه است که در فضایی پیشین که به خودروها اختصاص داشت، قرار گرفته است. این پروژه به دنبال ایجاد ارتباطی بین ساکنان و جلب دوستی‌های جدید است.

پروژه "Dover Court Estate" بازسازی یک مجتمع مسکونی دهه 1960 در ایزلینگتون است که هدف آن حفظ جوامع موجود و بهبود کیفیت زندگی آن‌هاست. این پروژه 70 واحد مسکونی جدید را با جایگزینی گاراژهای بلااستفاده به این مجموعه اضافه کرده و امکاناتی مانند مرکز جامعه و زمین ورزشی را نیز به آن افزوده است.

داوران این جایزه شامل باب آلیس و زویی براون، دختر نیک براون هستند و ریاست هیئت داوران بر عهده آسترید اسمیتام است. برنده جایزه نیک براون برای مسکن 2024 در مراسم جایزه استرلینگ RIBA  که در 16 اکتبر 2024 در لندن برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم: پویا مودتی، کارشناس ارشد معماری، گرایش انرژی

منبع

Dezeen


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.