کد خبر: 766 زمان انتشار: 21:27:20 - 1399/03/16
معرفی آکروپلیس: آتن، یونان + تصاویر

مشهورترین اسطوره‌های آتن باستان، بزرگترین جشنواره‌های مذهبی آن، اولین فرقه‌ها و چندین رویداد سرنوشت‌ساز در تاریخ این شهر همه با این بخش در ارتباط هستند. بناهای آکروپلیس با محیط طبیعی خود مطابقت دارند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " این شاهکارهای منحصر به فرد از معماری باستان و سبک‌های مختلف هنر کلاسیک را به شکلی خلاقانه‌تر ترکیب می‌کنند و قرن‌ها بر هنر و فرهنگ تأثیر گذاشته‌اند. آکروپولیس قرن پنجم قبل از میلاد دقیق‌ترین بازتاب شکوه، قدرت و ثروت آتن در بزرگترین قله آن، دوران طلایی Perikles است.

آکروپلیس: آتن، یونان

پس از بالا رفتن از پله‌ها به ورودی یا Propylaea می‌رسید، که در سال ۴۳۲ درست قبل از شروع جنگ‌های پلوپونزی به پایان رسید. معمار اصلی منزیکول، همکار فیدیاس بود. در سمت چپ Pinacotheca و یک پایه هلنیستی و در سمت راست معبد کوچک نایک آتنا یا پیروزی آتنا قرار دارد که بزرگداشت پیروزی آتنی‌ها بر پارس‌ها است. این معبد کوچک روی سکویی قرار گرفته است که مشرف به جزایر خلیج سارونیک است و قبلاً مجسمه آتنا را در خود جای داده بود. در سال ۱۶۸۶ توسط ترک‌ها برچیده شد تا آنها بتوانند از این سکو برای یک توپ بزرگ استفاده کنند. این شهر بین سالهای ۱۸۳۶ و ۱۸۴۲ بازسازی شد و مجدداً در سال ۱۹۳۶ جدا شد و در سال ۱۹۳۶ بازسازی شد که مشخص شد این سکو در حال فروپاشی است.

آکروپلیس: آتن، یونان

آکروپلیس: آتن، یونان

بهترین زمان برای صعود به آنجا، اواخر زمستان یا بهار است. در زیر آکروپولیس تئاتر هیرود آتیکوس توسط رومیان در سال ۱۶۱ میلادی ساخته شده است و امروزه هنوز برای کنسرت‌های کلاسیک، باله، اجراهای با ارزش فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آکروپلیس: آتن، یونان

آکروپولیس هر روز از ۸ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر باز است. این ساعت‌ها در فصل‌های مختلف ممکن است تغییر کند و گاهی اوقات در تابستان تا غروب کامل ماه باز است.

آکروپلیس: آتن، یونان

چمدان

منبع : athensguide


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.