کد خبر: 801 زمان انتشار: 01:25:18 - 1399/04/01
توسعه نمای شهری در دانمارک با قابلیت نصب پنل‌های الکترونیکی کفی

پروژه فاز 2 توسعه نمای شهری منطقه Aalborg دانمارک در فضایی به مساحت 170 هزار متر مربع از سوی گروه توسعه بافت شهری C.F. Moller به اجرا درآمده که توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از اسکان نیوز این فضا در کنار آب‌های منطقه Aalborg است که با هدف تسهیل در دسترسی شهروندان به سایر خدمات منطقه‌ای و دوری از ترافیک‌های خیابان‌های اصلی درنظر گرفته شده است.

پروژه فوق در چند قسمت طراحی شده که هر کدام از آنها یک خدمات ویژه و مستقلی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

بخش اول مربوط به پیاده‌روی آسان در زمینی صاف با آب و هوای مطلوب می‌شود که خطوط ورزشی استانداردی در آن تعبیه شده است. دومین بخش شامل فضای استراحت شهروندان است که با نوع نشیمن و صندلی‌های قوس‌دار امکان آفتاب گرفتن برای آنها فراهم آمده است. بخش سوم این طرح نیز مسیر دوچرخه‌سورای آن است که با استفاده از پنل‌های الکترونیکی کف، انرژی حاصل از رکاب زدن، برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.



جذابیت دیگری که در این پروژه وجود دارد به نوع طراحی چمنزارها و فضاهای سبز آن مربوط می‌شود؛ به طوریکه در هر قسمت سبزه‌های تیره و روشن رقص نور غیرقابل تصوری را در فضا ایجاد کرده است.



همچنین در بخش دیگری از این فضا، پلکان و صندلی‌های بتنی سبک ساخته شده که در یکدیگر فرو رفته‌اند و کاربرد آنها برای شهروندان بسیار ساده است. این درحالی است که در برخی از فضاهای این پروژه نیز طراحی و ساخت نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه با استفاده از ترکیب چوب و بتن قابل مشاهده است.
 

 




 شیما نصیری


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.