کد خبر: 1105 زمان انتشار: 23:47:54 - 1399/09/18
این شما و این سانتیاگو برنابئو بعد از ولخرجی ۵۷۰ میلیون یورویی رئال

باشگاه رئال مادرید تاکنون از ۵۷۰ میلیون یورو تخصیصی برای بازسازی و مدرنیزه کردن سانتیاگو برنابئو، ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کرده است؛ به همین بهانه بد نیست سری به برنابئوی متحول شده بزنیم.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " انتظار می‌رود فعالیت‌های ساخت و ساز جاری در راستای تجهیز و مدرنیزه کردن برنابئو در تابستان سال ۲۰۲۲ به اتمام برسد البته این ادعای شرکت پیمانکار است.

«فلورنیتینو پرز» رییس کهکشانی‌ها از همان نخستین نشست توجیهی به وضوح خواستار خانه تکانی کلی در ورزشگاه شد و براین اساس، انتظار می‌رود که برنابئوی جدید نماد معماری باشد؛ درست همانطور که سالن اپرای سیدنی یا موزه گوگنهایم بیلبائو اینگونه هستند.

سقفی که ظرف ۱۵ دقیقه بسته می‌شود

براساس برنامه‌های طراحی شده، سقف برنابئو برای باز و بسته شدن تنها به ۱۵ دقیقه وقت نیاز داشته و اسکوربرد ال‌ای‌دی غول پیکر نصب شده در آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را داشته و از همه صندلی‌های ورزشگاه قابل مشاهده است. سقف باز ورزشگاه نور را از فاصله ۷۶ متری به زمین ارائه می‌کند که به گفته تیم طراحی، رکوردی جهانی محسوب می‌شود.

تغییرات جزئی روی سکوها

جدا از اینکه سکوها کمی ارتفاع گرفته‌اند، تغییرات زیادی در این بخش دیده نمی‌شود و عمده تغییرات در نمای خارجی ورزشگاه رخ داده است؛ برنابئو از این حیث که برای تمامی هشتاد و چند هزار هوادار حاضر، با صندلی‌های شیب‌دار نمایی شگفت‌انگیز فراهم می‌کند، شهرت جهانی پیدا کرده است.

چمن متحرک

ایده زمین چمنی که به راحتی حرکت می‌کند تا از این طریق برای رویدادهایی همچون کنسرت استفاده شود، در ابتدا بخشی از برنامه طراحی نبود اما آنچه پرز را به این طرح مشتاق کرد، انگیزه کسب درآمد فرعی از ورزشگاهی بی‌نظیر بود.

نمای خارجی منحصربه‌فرد

تیم طراحی پشت پرده برنابئوی جدید، برای آنکه نمای خارجی ورزشگاه سنتی یا معمولی نباشد، دچار اضطراب بود و در نتیجه با طرحی منحصربه‌فرد و نامتقارن وارد گود شد.

به برنابئو خوش آمدید

در حال حاضر ورزشگاه ۵۷ گیت ورودی دارد که هیچکدام از آنها به عنوان ورودی اصلی عمل نمی‌کنند اما سانتیاگو برنابئوی مدرنیزه شده، از یک ورودی مشخص و اصلی در ضلع کاستیانا برخوردار است.

هتل لوکس

در پروژه جدید یک هتل لوکس و مرکز خرید نیز تعبیه شده است؛ البته هنوز مشخص نیست که در اتاق‌های این هتل امکان تماشای زمین برنابئو از پنجره‌هایی رفلکس فراهم می‌شود یا خیر.

موزه، کلید برنامه های تجاری آتی

موزه کنونی ورزشگاه قرار است توسعه پیدا کند زیرا یکی از منابع حیاتی درآمدی رئال مادرید محسوب می‌شود. هم ورزشگاه و هم موزه هر دو، به عنوان جاذبه‌های گردشگری مشهور اسپانیا شناخته می‌شوند. باشگاه رئال همچنین تسهیلات اتاق‌های کنفرانس را افزایش داده و امیدوار است تا با عقد قرارداد با نهادهای بین المللی، رویدادهای سالانه را در برنابئو برگزار کند.

منبع:ایرنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.