کد خبر: 1115 زمان انتشار: 21:39:38 - 1399/09/26
کاهش مجموع اعتبارات میراث‌فرهنگی برای سال ۱۴۰۰

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از رشد منفی یک درصدی جمع کل اعتبارات وزارتخانه برای سال ۱۴۰۰ به نسبت قانون سال ۹۹، خبر داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از اسکان نیوز، محمد خیاطیان، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به این‌که  در حال حاضر بودجه سال ۱۴۰۰ وزارتخانه در قالب لایحه در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت:  در بودجه ۱۴۰۰ به نسبت امسال در دو ردیف اصلی هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی رشد خوبی را شاهد هستیم، در ردیف هزینه‌ای ۴۱درصد رشد به نسبت قانون سال ۱۳۹۹ و در ردیف اعتبارات تملک و دارایی ۲۷درصد رشد داشتیم.

خیاطیان تصریح کرد: از زمانی که همه‌گیری کرونا آغاز شد ما شاهد تعطیلی و رکود در بخش گردشگری بودیم و به همین دلیل در سال ۹۹ نتوانستیم در بحث درآمدها عملکرد مناسبی داشته باشیم، با توجه به اینکه در برخی ردیف‌ها، اعتبارات از محل درآمدهای وزارتخانه تامین می‌شود، چون در این ردیف‌ها عملکرد مناسبی نداشتیم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاهد کاهش بسیار زیادی در این بخش‌ها هستیم.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: این کاهش منجر به این شد که در مجموع اعتبارات وزارتخانه در لایحه ۱۴۰۰ نسبت به قانون سال ۹۹ از محل درآمدهای متفرقه کاهش چشمگیری داشته باشیم.

او یادآور شد: در جمع کل اعتبارات وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ به نسبت قانون سال ۱۳۹۹، یک درصد رشد منفی داشته‌ایم، امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این کاهش را که اهمیت بسیار زیادی دارد جبران کنیم چراکه اعتبارات عمده فعالیت‌های وزارتخانه از این ردیف‌ها تامین می‌شود.

ایلنا نوشت، خیاطیان اضافه کرد: در صورتی که این ردیف‌ها در بودجه ۱۴۰۰ اصلاح نشوند، عمده اعتباراتی که وزاتخانه خواهد داشت، اعتبارات هزینه‌ای خواهد بود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.