کد خبر: 1128 زمان انتشار: 21:09:57 - 1399/10/01
معاون وزیر علوم مطرح کرد: انتقاد از نحوه امتیازدهی ارتقای اساتید معماری

معاون اداری مالی وزارت علوم از عدم امتیاز طراحی آثار فاخر در ارتقای اعضای هیأت علمی حوزه معماری، انتقاد کرد و خواستار امتیاز برای ارتقاء اساتید حوزه معماری دارای آثار فاخر شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارمین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمدتقی نظرپور در این جلسه اظهار داشت: ٣ دانشگاه  کشور در زمان قبل از انقلاب در حوزه معماری دانشجو پرورش می‌دادند که بعد از انقلاب اسلامی با توجه به استقبال از این رشته، تعداد دانشگاه‌های معماری افزایش پیدا کرد اما متأسفانه در این چهل سال آثار فاخری در حوزه معماری ثبت نشده که ضرورت دارد این موضوع آسیب شناسی شود.

وی ادامه داد: جایزه ملی انقلاب اسلامی به تنهایی نمی‌تواند که وضعیت آشفته معماری اسلامی در کشور را سامان دهند چرا که دغدغه اصلی تربیت دانشجوی درخور معماری است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وازرت علوم ضمن انتقاد از عدم امتیاز طراحی آثار فاخر در ارتقا اعضای هیأت علمی حوزه معماری، تأکید کرد: طراحی آثار فاخر به عنوان یک معیار و امتیاز برای ارتقاء اساتید حوزه معماری تعیین شود.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد دانشکده‌های معماری کشور نیز در تربیت نیروی علاقه‌مند به معماری ارتقاء یابند چرا که معماری یک جوشش درونی است و در صورت غلیان این جوشش، آثار فاخری ثبت خواهد شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.