کد خبر: 1145 زمان انتشار: 23:16:33 - 1399/10/08
مدیرکل میراث فرهنگی استان: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» به یونسکو می‌رود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» تا پایان سال تکمیل و سال آینده به یونسکو ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " علی مالمیر، با اشاره به اینکه در این پرونده ثبت جهانی هگمتانه به تنهایی مدنظر نیست، اظهار کرد: منظر تاریخی هگمتانه تا همدان شامل تپه باستانی هگمتانه، بازار تاریخی همدان، میدان آرامگاه بوعلی‌سینا، بخشی از بافت واجد ارزش به ویژه در رینگ اول شهر و آثار متعددی که در این محدوده قرار دارد را شامل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: کارهای مطالعاتی پرونده ثبت جهانی هگمتانه در حال انجام است و مقرر شده با شتاب بیشتری تکمیل شده تا نیمه اول سال آینده برای بررسی به یونسکو ارسال شود.

مالمیر تصریح کرد: برای ثبت جهانی قبل و بعد از تکمیل پرونده و همچنین ثبت باید اقداماتی انجام و برای تکمیل پرونده عواملی درنظر گرفته شود که این موارد در استانداری پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پرونده پیچیده و زمان بر است، مطرح کرد: با توجه به آثار متعددی که در دل پرنده وجود دارند، در صورت نیاز باید اقداماتی در حوزه مرمت و احیای آن‌ها داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در پایان از دستور کار پرونده کاروانسراها برای ارسال به یونسکو خبر داد و گفت: دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌آباد از استان همدان نیز در این پرونده قرار دارند.

ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.