کد خبر: 1149 زمان انتشار: 23:16:17 - 1399/10/09
روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی: رای دیوان عدالت اداری برای خانه زند نوابی خروج از فهرست ملی بود

خانه تاریخی زند نوایی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۸۸ دارای حکم خروج از ثبت از فهرست آثار ملی و بر همین مبنا، مالک مجوز تخریب این اثر را گرفته است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از مهر، در پی انتشار گزارشی درباره تخریب خانه زند نوایی، روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی توضیحی ارائه کرد در این توضیح به نقل از مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران آمده: خانه تاریخی زند نوایی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۸۸ دارای حکم خروج از ثبت از فهرست آثار ملی و بر همین مبنا، مالک مجوز تخریب این اثر را گرفته است.

ادیب‌زاده گفت: خانه تاریخی زند نوایی از جمله بناهای ارزشمند معماری معاصر تهران واقع در میدان فلسطین به شماره ۱۶۳۶۹ و در تاریخ ۱۳۸۵/۸/۲۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده ولی متأسفانه بر اساس رأی اصداری شعبه ۲ دیوان عدالت اداری دارای حکم قطعی خروج از ثبت بود و بخش‌های قابل توجهی از این اثر ارزشمند، امروز علی‌رغم رایزنی‌های این اداره کل برای انصراف مالک از اجرای رأی، دوم آذرماه تخریب شده است.

ادیب‌زاده همچنین گفت: با وجود اقدامات تخریبی امروز در خصوص این بنا، طی مذاکرات انجام شده از سوی معاونت میراث فرهنگی کشور با شهرداری، فعلاً عملیات تخریب متوقف شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.