کد خبر: 1187 زمان انتشار: 20:53:22 - 1399/10/28
باشگاه نوآوری و فناوری ایران - یونسکو افتتاح شد

باشگاه نوآوری و فناوری ایران - یونسکو در کمیسیون ملی یونسکو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «باشگاه نوآوری و فناوری ایران - یونسکو» در سالن کنفرانس کمیسیون ملی یونسکو با حضور حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و پیمان سرحدی رئیس باشگاه نوآوری و فناوری ایران - یونسکو افتتاح شد.

در این مراسم، پیمان سرحدی رئیس باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو، گفت: خلأ‌های بزرگی را در ۱۵ سال اخیری که در زمینه نوآوری و فناوری فعالیت می‌کنیم، مشاهده کردیم. پیش از اینکه در جایگاه دانشجو یا پژوهشگر در باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو باشیم، در چند مورد که بیش از همه زیرساخت‌های ارتباطی نوآوری بین کشور ما و کشور‌های خارجی است، فعالیت کردیم. در این زمینه کار‌های زیادی انجام شده، اما میزان این فعالیت‌ها کم بوده است.

وی افزود: ارتقای دانش و فناوری از طریق یونسکو هدف تأسیس باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو بوده است. این باشگاه فعالیت خود را با نخبگانی آغاز کار کرد که رزومه خوبی دارند؛ کسانی که در گذشته مدال‌های المپیک کسب کردند یا موفق شدند اختراعات خود را به مرحله تجاری سازی برسانند. همچنین از ظرفیت نخبگانی خارج از کشور برای همکاری در این باشگاه استفاده کردیم. در بخش بعد توانستیم تمام تجربیاتمان را در سال های اخیر در این باشگاه اجرا کنیم. در بخش تجاری سازی هم نقاط ضعفی داریم که آن را پوشش دادیم و یک شبکه دانش بنیان و استارتاپ‌ را ایجاد کردیم. باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو واحدی برای ارزش‌گذاری اختراعات و شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو ادامه داد: ایجاد یک مرکز جامع ارزیابی، استعدادیابی و افزایش ظرفیت‌های هوشی را در باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو در دستور کار داریم.

در ادامه، حجت الله ایوبی دبیرکل ملی یونسکو در ایران بیان کرد: از عمر باشگاه ها‌ی ملی یونسکو زیاد نمی‌گذرد. در کمیسیون ملی یونسکو باید بهترین استفاده را از همه ظرفیت‌های کشور ببریم. اگر فکر می‌کنیم در جنگی تمام عیار هستیم، باید از تمام ظرفیت‌هایمان در این زمینه بهره ببریم. خوشبختانه باشگاه‌های این نهاد عضو فدراسیون باشگاه‌های جهانی هستند.

وی افزود: باشگاه‌های کمیسیون ملی یونسکو دوران گذار را طی می‌کنند. باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو هم باشگاهی جوان است. اعضای آن هم جوان‌های شناخته شده‌ای هستند که تجربه بسیار خوبی دارند. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های بالای موجود در کشور بهره ببریم و با حسرت شاهد پرکشیدن جوان‌های نخبه در کشور نباشیم.

 دبیرکل ملی یونسکو در ایران گفت: در کمیسیون ملی یونسکو، یک پله سازمان‌های مردم نهاد را ارتقا می‌دهیم و امکانی برای استفاده آن‌ها از امکانات کشور‌های دیگر ایجاد می‌کنیم. جوان بودن باشگاه نوآوری و فناوری ایران یونسکو، تفاوت این باشگاه با باشگاه‌های دیگر است. این باشگاه دوره آزمایشگاهی را در یک سال آینده طی می‌کند و پس از اینکه طی این مرحله به خوبی به تثبیت رسید، باشگاه‌های این نهاد در چارچوب اهداف نظام و کشور حرکت و فرصتی را در راستای اندیشه بلند، والا و ستودنی لزوم ایجاد فرصت برای جوانان فراهم می‌کنند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.