کد خبر: 1195 زمان انتشار: 00:29:49 - 1399/11/01
کلیسا قرن شانزدهم ایتالیا که در هوا شناور است

کلیسا ایتالیایی قرن شانزدهم که در نزدیکی دریاچه گاردا در کوه بالدو واقع شده است، به‌نظر می‌رسد به‌دلیل قرار گرفتن در قفسه نازکی از سنگ که از صخره بیرون زده، در هوا شناور است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " به دلیل موقعیتی که این کلیسا دارد، دسترسی به آن آسان نبوده و همین امر موجب شده که این میراث باستانی ایتالیا طی سال‌ها عمدتا دست‌نخورده باقی بماند.

محل کلیسا در گذشته یک آرامگاه بوده، جایی‌که معمولا افراد مقدس برای راز و نیاز و تفکر طولانی مدت به آن‌جا می‌رفتند. بعدها، در سال 1530 میلادی، ساخت کلیسا آغاز شد و به‌طور مداوم تا قرن نوزدهم گسترش یافت. در واقع، نمای سبک گوتیک آن نتیجه بازسازی در سال 1899 میلادی است.

 

 


اگرچه کلیسا کاملا حفظ شده بود، اما با گذشت زمان علائم سایش نشان داده شد؛ تا جائی‌که در اواخر دهه 1970 میلادی، با از بین رفتن برخی از قطعات آسیب دیده، محل فوق احیا شد. از این رو، پس از اتمام مرمت در سال 1988 میلادی، پاپ ژان پل دوم از این مکان مقدس بازدید کرد.

 

 


هم اکنون این مکان باستانی که به یک مکان توریستی تبدیل شده، یالانه بازدیدکنندگانی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند که تنها با پای پیاده می‌توانند از آن دیدن کرده و به دلیل موقعیتی که دارد، به این شکل از میهمانان خود که چندان کم هم نیستند، پذیرایی می‎‌کند.

 


در واقع دو مسیر اصلی برای رسیدن به این کلیسا تاریخی وجود دارد؛ نخستین مسیر مربوط به مجموعه‌ای از پله‌های طولانی منتهی به شهر مجاور آن است و دومین هم که در دهه 1920 میلادی ساخته شده، مربوط به یک جاده عابر پیاده آسفالت‌شده است، دارای چهارده مجسمه برنز به نمایندگی از ایستگاه‌های صلیب بوده تا زائران را در مسیر خود هدایت کند.
منبع:اسکان نیوز

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.