کد خبر: 1214 زمان انتشار: 22:08:44 - 1399/11/11
بیش از یک‌ونیم هکتار پلازای شهری در میدان راه‌آهن تهران اجرا شد

شهردار منطقه ۱۱ در نشست بررسی طرح‌های اجرایی کارگاه ملاقات با خیابان ولی عصر (عج) از اجرای پلازای شهری، تقویت سرانه‌های خدماتی، بازطراحی و ساماندهی عمقی محدوده میدان راه آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از ایلنا، نصراله آبادیان در نشست بررسی طرح‌های اجرایی گروه‌های کارگاه ملاقات با خیابان ولی عصر (عج) که با حضور راهبران، اعضای گروه ها، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و برخی از مدیران ارشد شهری پایتخت در ساختمان پایگاه مطالعاتی خیابان ولی عصر (عج) برگزار شد؛ ضمن اشاره به تغییرات مهم محله راه آهن از سال‌های گذشته تا کنون گفت: محله راه آهن در منطقه۱۱ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو محلات مهمی است که هرساله بیش از ۳پروژه مهم در این محله اجرایی شده و از سال۹۳ تا ۹۹ تغییرات بسیار بزرگ و مثبتی داشته است. 

شهردار منطقه۱۱ در تشریح اقدامات مهم محله راه آهن افزود: بزرگترین پروژه اجرایی در میدان راه آهن بازطراحی میدان بود که در این محدوده بیش از یک و نیم هکتار پلازای شهری برای اولین بار اجرا شد. 

او در ادامه بیان کرد: فعالیت اجرایی در محله راه آهن نیازمند توجه به منزلت شهری برای اثر مثبت اجتماعی است که در این مسیر پروژه محله‌ای سوزن بان به عنوان پاتوق محله اجرا شد و برای رفع آثار مخرب اجتماعی در این محدوده بوستان امیریه با تکیه بر پیوست‌های اجتماعی محصور شد. 

آبادیان ادامه داد: دغدغه مهم شهرداری منطقه۱۱ صرفا کالبد شهری نیست بلکه توجه به موضوعات شهری و احیای فضا برای حضور خانواده‌ها دارای اهمیت زیادی است که بر همین اساس با همکاری بخش خصوصی در سال‌های گذشته اقدام به راه اندازی شهرکتاب کردیم. 

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه توضیح داد: اولین معضل محدوده راه آهن اغتشاش بصری در ورودی شهر بود که با تلاش و مشارکت همکاران در منطقه۱۱ رفع شد و از سال۱۴۰۰ مرمت‌های تاریخی در خیابان شوش آغاز می‌شود که ماحصل پیگیری‌های منطقه در اسناد بالادستی بوده است. 

او ضمن اشاره به آمادگی همکاری شهرداری منطقه۱۱ با گروه‌های اجرایی خیابان ولیعصر (عج) گفت: محله راه آهن ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و در این محدوده مکان‌های ویژه گردشگری داریم شامل هتل‌ها و مسافر خانه‌ها که برای احیای بافت این محدوده طرح‌های مهم را در نظر داریم و به زودی در محدوده مسافرخانه‌ها با رویکرد حفظ حریم میزبان و مهمان آغاز خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱، شهردار منطقه۱۱ با اشاره به بافت فرسوده محله راه آهن و برنامه‌های مهمی که در این محدوده انجام شده است؛ ادامه داد: به دلیل اهمیت اجرای طرح‌ها در محله راه آهن، این محدوده در ۱۰سال آینده از محله‌های مهم و پیشرفته تهران خواهد شد و شهرداری منطقه۱۱ با تمام توان اجرایی آماده همکاری و احیای فضای ورودی خیابان ولیعصر (عج) است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.