کد خبر: 1224 زمان انتشار: 20:44:21 - 1399/11/14
شهر جدید هوشمندی که بیش از 7 میلیون گیاه دارد

یکی از گروه‌های بزرگ معماری در ایتالیا طرح شهر جدید هوشمند در کنکون را ارائه داده که این شهر بیش از 7 میلیون گیاه متنوع و مختلف خواهد داشت.

در واقع این شهر هوشمند نخستین شهری است که به صورت گسترده طراحی شده و این تعداد گیاه و فضاهای سبز انبوه را به خود اختصاص داده است. این محیط پراکنده که دقیقا در خارج از کانکون قرار دارد، به گونه‌ای متفکرانه طراحی شده که طبیعت آن در هماهنگی کامل بین مناطق سبز و معماری مدرنش، به نمایش درآمده است.

این شهر در مساحتی معادل یک هکتار و 376 متر مربع ساخته می‌شود که مقرر بود پیش از آن، یک مرکز خرید تجاری در این زمین احداث شود. نکته جالب توجه اینجاست، زمانیکه این شهر هوشمند به‌طور کامل ساخته شود، حدود 130 هزار نفر می‌توانند در آن زندگی کرده و در یک شهر پایدار، از طبیعت و توسعه زیست‌محیطی پایدار آن لذت ببرند.

 

 


هسته اصلی این شهر هوشمند، فضا سبز است که حدود یک هزار هکتار را به خود اختصاص می‌دهد. در این فضا سبز 7.5 میلیون گیاه ازجمله 2 تا 3 درخت به ازای هر ساکن این شهر، قرار خواهند گرفت. همچنین حدود 400 گونه گیاه مفید و سازگار با محیط‌زیست و زندگی شهری از سوی معماران و گیاه‌شناسان این پروژه مورد بررسی قرار گرفته‌اند که با اطمینان خاطر و انجام آزمایش‌های لازم، در این شهر هوشمند استفاده می‌شوند.

 

 


این درختان، بوته‌ها و گل‌ها نه تنها پارک‌های عمومی و باغ‌های خصوصی را آباد می‌کنند، بلکه به‌عنوان بخشی از بام‌ها و نماهای سبز کار کرده که باعث صرفه‌جویی در انرژی شهر خواهند شد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که این شهر هوشمند در هر سال به‌طور میانگین بیش از 116 هزار تن دی‌اکسید کربن را جذب می‌کند که این امر در پاکی و تمیزی هوا بسیار تاثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست دارد.

 

 

 

 

اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.